Bonami

Bonami vzniklo v roce 2013 jako online nákupní klub, plný inspirace pro váš domov i kancelář. Po pěti letech překročilo hranici obratu 1 miliardy korun. Kromě českého trhu inspiruje Bonami také trh slovenský, polský, rumunský a maďarský. V roce 2021 se Bonami rozrostlo i na další trhy – litevský, lotyšský, chorvatský a slovinský. Svým 3,5 milionům uživatelů nabízí desetitisíce produktů od více než 1 200 světových značek. Dnes má Bonami kromě skvělého e-shopu i 7 prodejen, ve kterých si můžete produkty prohlédnout i rovnou koupit, objednat ve spolupráci s konzultanty online nebo vyřídit objednávku z e-shopu. I po deseti letech si Bonami stále zachovává svou firemní kulturu, postavenou na otevřenosti, zodpovědnosti, přátelskosti a chytrosti. Bonami patří do skupiny Miton (Glami, Rossum nebo Rohlík), což samo o sobě vypovídá o zajímavém a funkčním přístupu k byznysovým výzvám.

Nabídka příležitostí 4


        
          Pavel Vopařil
        

        
          –
        

        
          Šéfuji Bonami
Pavel Vopařil
Šéfuji Bonami

Naše vize

Chceme být nejlepší, důvěryhodný, spolehlivý a nejoblíbenější omnichannel hráč v oblasti nábytku a bytových doplňků.

Pracujeme na tom, abychom byli pro zákazníky první volbou a aby se k nám rádi vraceli. Jako k přátelskému mentorovi, který vždy dobře poradí, má skvělý výběr a ušetří jim čas, který mohou věnovat rodině a svému domovu.

Přinášíme lidem radost z bydlení

Začínali jsme jako nákupní klub a e-shop s designovým nábytkem a doplňky. Od té doby jsme ušli obrovský kus cesty a jsou za námi vidět výsledky.

Od druhého roku jsme v černých číslech, což je na e-commerce firmu ojedinělé. Expandovali jsme do zahraničí a kromě Česka jsme dnes v 8 dalších zemích Evropy. Máme vlastní sklady a v nich tisíce krásných kousků. Máme vlastní dopravu a kamenné prodejny v Praze, Brně, Bratislavě a Budapešti, abychom dokázali být naším zákazníkům ještě blíž. Bonami je dnes přední omnichannel hráč v kategorii Home & Living a sníme o tom, být jedničkou na evropském trhu.  


        
          Linda Povolná
        

        
          –
        

        
          Jsem hlavou i srdcem B2B
Linda Povolná
Jsem hlavou i srdcem B2B

Silnější díky naší firemní kultuře

Dospělá firma

Nacházíme se v turbulentních časech, kdy je byznys jako horská dráha. Naučili jsme se být jako firma dospělejší.

Jsme pragmatičtější a více našich rozhodnutí se zakládá na datech, což pro nás znamená, že jsme chytřejší a předvídatelnější. Podstata naší kultury se však nemění.

Jsme firma, která stojí na dobrých vztazích mezi lidmi, kteří mají chuť, odvahu a odhodlání dělat to nejlepší jak pro zákazníky, tak pro nás samotné ve firmě. Stále jsme nehierarchická organizace, kde je názor každého z týmu přínosem. Stále jsme firma, kde najdete prostředí, kde se lidé cítí příjemně a kde se podílí na rozhodnutí a výsledcích firmy.   

Bonami otevřené, rychlé a odvážné

Jednou za měsíc se potkáváme na all-hands, kde otevřeně komunikujeme naše výsledky, ale i plány a vize na další měsíce.

Pevným základem Bonami vždy byla a zůstává otevřenost v komunikaci. Umíme si dát vzájemný feedback, pochválit se, ale taky si říct, co děláme špatně, díky čemu můžeme růst. Umíme slavit, pokud se nám daří a je fajn, že náš board hraje s otevřenými karty a nelakuje čísla na růžovo, pokud se nám zrovna nedaří. Díky tomu víme, na čem jsme, nevznikají kuchyňkové drby ani nejistota.

Bonami zůstává silné i proto, že jsme si vždy dokázali rychle říct, kde je problém. Druhou ingrediencí našeho úspěchu je odvaha, se kterou se dokážeme pustit do řešení situace a nenechávat problémy ležet ladem. Umíme se rychle přizpůsobit novým podmínkám a nečekáme, že se věci samy vyřeší. Rozhodovací proces je u nás rychlý. Když je něco potřeba změnit, tak to uděláme.

Je to tady úplně open book. Každýho jsme vyškolili a každý měsíc se díváme na čísla. A najednou lidi dobře reagují na ekonomický ukazatele.

Pavel Vopařil, CEO Bonami

Já dost věřím tomu, co náš board dělá a jaké má vize pro firmu. To je pro mě důležité a pro práci hodně podstatné, být na stejné vlně s leadershipem firmy.

Tereza Kolářová, Head of Finance

        
          Tereza Charvátová
        

        
          –
        

        
          Řídím kreativní tým
Tereza Charvátová
Řídím kreativní tým

Bonami vždy stálo na lidech

Jedna část úspěchu firmy je produkt a byznysová exekuce, druhá, neméně důležitá, jsou lidé, kteří firmu posouvají.

V Bonami najdeš vždy podporu i bezpečí. Ať už jsi v roli juniora nebo seniorního manažera, najdeš tady chuť ke spolupráci, podporu k tvému růstu a rozvoji a pomoc od ostatních, kdykoliv ji budeš potřebovat. Zpětná vazba, neustálý přísun otevřených informací, aktivity mimo kanceláře, podpora nápadů, otevřenost v případě, že se něco nepovede. My si uvědomujeme, že Bonami vždy stálo na lidech a jejich energii a dobré náladě a, i když občas procházíme složitými obdobími, vždy to zvládneme právě díky lidem. 

Ještě víc inspirovat

Pustili jsme se do tvorby vlastního obsahu, natáčíme reklamní kampaně, spolupracujeme s influencery. Naším záměrem je vytváření celých designových konceptů, podle kterých si naši zákazníci mohou navrhnout jakýkoliv obytný prostor. Pokud si na to sami netroufnou, mohou využít službu Bonami návrh interiéru, kde jim pomůžou námi prověřeni designéři. Chceme být pro naše zákazníky první volbou pro změnu svého bydlení. Ať už jde o zásadní proměnu, tak i pro malé radosti všedního dne, které jim bydlení ještě více zpříjemní. Vždy jsme byli zaměření na zákaznický zážitek. Dnes mu však chceme dát další rozměry. 

Nebát se jít proti proudu

Vystupujeme z onlinu blíž k našim zákazníkům

Když jsme zjistili, že mnoho zákazníků nekupuje nábytek online, protože si ho nemohou osahat, rozhodli jsme se otevřít kamenné prodejny.

V době, kdy všichni přemýšlejí, jak digitalizovat svůj byznys, kdy se díky pandemii vše přesouvalo online, my jsme otevřeli kamenné prodejny. Důvod? Dávalo nám to prostě smysl. Uvědomili jsme si, že potřebujeme blíž k našim zákazníkům a nechtělo se nám čekat, až bude na trhu správná chvíle.

Chtěli jsme se přiblížit našim zákazníkům a umožnit jim zažít si Bonami naživo. Osahat si vybranou sedačku, podívat se, jestli má stejnou barvu jako na obrázku, nebo se zeptat, jestli je opravdu pohodlná. Když jsme přesvědčení, že nám něco bude dobře fungovat, nebojíme se jít proti proudu, zatím se nám to vždy vyplatilo. 


        
          Radek Hampl
        

        
          –
        

        
          Pečuji o naše prodejny
Radek Hampl
Pečuji o naše prodejny

Když se řekne Bonami, napadne mě „nemožné na počkání“, ale v dobrém slova smyslu. My si umíme poradit i s věcmi, o kterých si myslíme, že jsou neproveditelný a náročný. Tady se moc nesetkáš s lidmi, kteří ti řeknou „to nejde“ nebo „to nebudeme dělat“. Jsou tady lidi, kteří jdou hledat cesty, jak to udělat. A jsem si celkem jistá, že tenhle přístup vychází z našeho leadershipu.

Tereza Kolářová, Head of Finance

Pracují tady super lidi, které to baví, a chtějí svou práci dělat pořádně a něco dokázat!

Tereza Charvátová, Head of Design


        
          Tereza Kolářová
        

        
          –
        

        
          V Bonami krotím finance
Tereza Kolářová
V Bonami krotím finance

Jeden za všechny, všichni za Bonami

Spojuje nás a stmeluje chuť naplnit naše vize, kterým všichni věříme.

Každý jsme součástí jedné společné vize, na které všichni spolupracujeme. Chuť naplnit tyto naše vize nás spojuje a tmelí. V Bonami nenajdeš povýšenost ani politiku. V naší DNA je zásadní ingrediencí přátelství a ochota ke spolupráci. To, co jsme už dokázali, by nebylo možné, kdyby si každý z nás hrál na svém písečku. Můžeme ti garantovat, že tady tě budeme brát jako sobě rovného. Hlavní slovo v Bonami nemá tvoje pozice ani seniorita, ale kvalitní nápad, schopnost ho promyslet do detailů, přinést argumenty i byznysový potenciál a mít osobní zodpovědnost k firmě i ke kolegům, se kterými spolupracuješ.

Pro většinu z nás Bonami není jen práce. Lidi, které tady potkáš, ti řeknou, že mají Bonami opravdu rádi. To, že máme možnost ovlivnit, jak bude Bonami vypadat, je pro mnoho z nás velkým benefitem.


        
          Terka Omčirková
        

        
          –
        

        
          Pečuji o naše zákazníky
Terka Omčirková
Pečuji o naše zákazníky

Make it WOW

Jsme jiní, máme Bonami rádi a děláme vše proto, aby ho měli rádi i naši zákazníci.

Chceme, aby měli lidé s Bonami skvělou zkušenost. Ať už řeší reklamaci, nebo chtějí s něčím poradit, jsme tady pro ně. Proto naší zákaznické podpoře říkáme WOW tým. Rozhodně si nás nepředstavuj jako typické call centrum, kde zvedáš telefony každý den od devíti do pěti, protože někdy jsme tu o dost déle. :)

Neustále se snažíme zážitek s Bonami vylepšovat, přicházíme s novými nápady a chceme, aby nás i zákazníky Bonami bavilo. 

Bonami DNA

OTEVŘENOST

Sdílíme informace. Jsme otevření novým nápadům. Dáváme prostor k diskuzi. Nasloucháme. Jsme schopní přijímat i dávat konstruktivní zpětnou vazbu.

CHYTROST

Používáme nadhled a selský rozum. Jsme inovativní, děláme odvážná rozhodnutí a hledáme cesty, jak se naučit něco nového. K případným chybám se stavíme čelem a na změny reagujeme flexibilně.

ZODPOVĚDNOST

Projekty a úkoly dotahujeme do konce. Je na nás spolehnutí. Jsme vytrvalí a plníme sliby. Zodpovědně využíváme firemní zdroje. Aktivně řešíme vzniklé problémy, navrhujeme možnosti a přemýšlíme o dopadu toho co děláme jak na kolegy, tak na zákazníka.

PŘÁTELSKOST

Snažíme se vcítit do situace druhých. Navzájem se respektujeme. Máme pozitivní přístup, jsme féroví, oceňujeme se, důvěřujeme si a táhneme za jeden provaz. Prosazujeme lehkost, lidskost a neformálnost. A máme smysl pro humor.

Svoboda a dopad. Rozhodnutí nám netrvá dva roky, ani dva měsíce, ale dvě chodby, kterými v kancelářích projdeš.

Pavel Vopařil, CEO Bonami


        
          Renata Hrubá
        

        
          –
        

        
          Pečuji o produkt
Renata Hrubá
Pečuji o produkt

        
          Eva Dvořáková
        

        
          –
        

        
          Mám nastarost Privátní značku
Eva Dvořáková
Mám nastarost Privátní značku

Učíme se rychle z vlastních chyb

V Bonami se lidé nebojí zkoušet nové postupy, přístupy, metody, ale ani chybovat.

Klíčem k tomu, aby chyby byly příležitostí pro rozvoj a zlepšení, je hlavně přijímání kritiky a zpětné vazby. Ta v Bonami funguje perfektně, díky tomu, že k ní vytváříme příležitosti. One-to-one rozhovory nejsou klasické „hodnotící nadřízený s podřízeným“, ale slouží ke vzájemnému předávání informací, obohacení a inspiraci. Předáváme si informace jak shora dolů, tak i zdola nahoru. Nemáme problém říct svému šéfovi, že se mu něco nepovedlo, pokud naše kritika dává smysl a je konstruktivní.

Spoustu projektů v Bonami jsme začínali od nuly. Občas šlápneme vedle. Na Bonami je skvělé, že vždy máme příležitost poučit se z vlastních chyb. 


        
          Ivana Marinčić
        

        
          –
        

        
          Rozvíjím Bonami brand v Chorvatsku (online z Chorvatska)
Ivana Marinčić
Rozvíjím Bonami brand v Chorvatsku (online z Chorvatska)

BONAMI

Naše kanceláře najdeš v Karlíně, hned naproti metru Křižíkova. Stačí přejít ulici, vyjet výtahem do druhého patra a ocitneš se v prostředí, kde můžeš být sám sebou. Ani se nenaděješ a zapadneš mezi nás. Tak snadné to je.

Kamenné prodejný máme v Praze, Brně, Bratislavě a Budapešti. 

IT děláme hlavou


        
          Jirka Jeřábek
        

        
          –
        

        
          Starám se o produkt a UX/UI design
Jirka Jeřábek
Starám se o produkt a UX/UI design

Bonami vnímám jako technologickou firmu, kde je velký prostor pro inovace. Dlouhodobě interně rozvíjíme naše klíčové systémy a vedle toho testujeme a učíme se nové věci, které nás posouvají kupředu. Minimálně jednou za rok vypadneme všichni na interní hackathon, kde utečeme z pravidelných sprintů, a děláme na věcech, na které není často při běžné práci prostor.

Martin Patočka, CTO

In house vývoj

Úspěch Bonami závisí na kvalitě našich systémů.

Držíme se filozofie, kdy klíčové části Bonami implementujeme komplet sami, abychom měli vše plně pod naší kontrolou. Umožňuje nám to také flexibilně reagovat na různé změny.

O desítky systémů, stovky repozitářů a miliony řádků kódu v různých technologiích se starají stabilní týmy sestavné jak ze seniorních vývojářů, kteří byli u zrodu Bonami před více jak deseti lety, tak z dalších nadšenců, kteří se postupně přidali. Méně zkušení vývojáři u nás oceňují možnost velice rychle se rozvíjet a učit se od kolegů s mnohaletými zkušenostmi.

Moderní e-shop

Chceme pro naše zákazníky e-shop, který je jednoduchý, svěží a intuitivní.

Zároveň si uvědomujeme, že moderní e-shop musí jít ruku v ruce s růstem firmy. Postupně jsme začali rozbíjet velký monolit do menších oddělených služeb s vlastním životním cyklem. To nám umožňuje lepší škálování, postupný upgrade a možnost do našeho vývojového stacku zavádět nové technologie.

Bonami je o lidech, vizích, plánech a společných výsledcích, které jsou okamžitě vidět. Efektivní IT je jeden z hlavních předpokladů pro dosažení našich cílů.


        
          Michael Kufner
        

        
          –
        

        
          Vedu 2. webový tým
Michael Kufner
Vedu 2. webový tým

Je to zábava

Mohlo by se na první pohled zdát, že IT e-shop bude monotónní, ale opak je pravdou.

Částí, které se skrývají za naším e-shopem, je víc než dost. Frontend a to, jak vypadá e-shop navenek, je jedna věc, jak funguje e-shop na pozadí je další část. My jsme omnichannel službou. To znamená, že kromě skvělého e-shopu máme prodejny a tedy i robustní skladový systém, logistiku, nebo back office systémy, které zapadají skvěle do sebe. A to všechno jsme si psali na míru. Rutinu neznáme. Naopak je tu mnoho příležitostí k učení se novým věcem a neustálé inspiraci. Spoustu zábavy si tu užijí jak seniorní vývojáři, tak i junioři, kteří se chtějí zlepšovat.

Vyhrnuté rukávy


Na Bonami je skvělé, že lidé opravdu spolupracují.

Je jedno, jakou pozici zastáváš. Jednoduše jdeme za společným výsledkem. Máme rádi přístup „vyhrnutých rukávů“. To znamená, že vedoucí týmů se zapojují do běžných činností. Finanční manažer nemá pět asistentek, ale je schopen udělat si sám SQL dotaz a potřebná data si vytáhnout.

Samozřejmě, že vzhledem ke zvětšování firmy, musíme jednotlivé úkoly více delegovat. Ale dokud to půjde, budeme každý den všichni u nejdůležitějších rozhodnutí a udržovat si přehled o celém Bonami. A rozhodně není nad to, vidět výsledky své práce ve firmě, která se rozvíjí a posouvá. 

Lidi jsou zapálení do své práce a svou agendou hodně žijí. Kolegové mají přesah a je super s nimi spolupracovat.

Tereza Kolářová, Head of Finance

Sklad a logistika jsou páteří obchodu

Bonami nejsou jen lidé v kancelářích v Karlíně, ale také precizní logistika a sklady.

Pro skvělý zážitek z nákupu na Bonami je potřeba mít nejen přehledný e-shop, plný krásných věcí, ale i záruku rychlého doručení a dobře vyřízených reklamací. Skvělé jsou i takové drobnosti, jako ekologické bio sáčky, kterými chráníme zboží před poškozením. My ve skladu nejvíc vidíme, jak Bonami roste. Vidíme to na objemu zboží, které každý den vyskladníme a pošleme zákazníkům. To je obrovskou motivací, jak dělat svou práci dobře. Víme, že pracujeme v úspěšné české firmě, českých majitelů a manažerů, kterým záleží na jejich zákaznících. Desítky brigádníků se do skladu Bonami rádi vrací, protože se k nim chováme s respektem a vážíme si jejich práce.


        
          Zdeněk Andrík
        

        
          –
        

        
          Vedu expedici
Zdeněk Andrík
Vedu expedici

Pojď s námi tvořit domov pro naše zákazníky!