Bonami

Bonami vzniklo v roce 2013 jako online nákupní klub, plný inspirace pro váš domov i kancelář. Po pěti letech překročilo hranici obratu 1 miliardy korun. Kromě českého trhu inspiruje Bonami v 11 dalších zemích. V roce 2024 Bonami otevřelo první západoevropský trh v Itálií. Svým 3,5 milionům uživatelů nabízí desetitisíce produktů od více než 1 200 světových značek. Dnes má Bonami kromě skvělého e-shopu i 6 prodejen, ve kterých si můžete produkty prohlédnout i rovnou koupit, objednat ve spolupráci s konzultanty online, nebo vyřídit objednávku z e-shopu. V roce 2023 Bonami otevřelo také první kuchyňské studio. I po jedenácti letech si Bonami stále zachovává svou firemní kulturu postavenou na otevřenosti, zodpovědnosti, přátelskosti a chytrosti. Bonami patří do skupiny Miton (Glami, Rossum nebo Rohlík), což samo o sobě vypovídá o zajímavém a funkčním přístupu k byznysovým výzvám.

Nabídka příležitostí 7

Naše vize

Chceme být důvěryhodný, spolehlivý nejoblíbenější a nejlepší omnichannel hráč v oblasti nábytku a bytových doplňků.

Pracujeme na tom, abychom se stali první volbou pro naše zákazníky a aby se k nám rádi vraceli. Naší vizí je být pro ně přátelským mentorem, který vždy poskytne dobrou radu, nabízí skvělý výběr a šetří jim čas, aby jej mohli věnovat rodině a péči o svůj domov.

Osobité bydlení pro každého


        
          Pavel Vopařil
        

        
          –
        

        
          Šéfuji Bonami
Pavel Vopařil
Šéfuji Bonami

Přinášíme lidem radost z bydlení

Začínali jsme jako nákupní klub a e-shop s designovým nábytkem a doplňky. Od té doby jsme ušli obrovský kus cesty a věříme, že jsou za námi vidět také výsledky.

Od druhého roku jsme v černých číslech, což je na e-commerce firmu ojedinělé. Expandovali jsme do zahraničí a kromě Česka jsme dnes v 11 dalších zemích Evropy. Máme vlastní sklady a v nich tisíce krásných designových kousků. Máme vlastní dopravu a kamenné prodejny v Praze, Bratislavě a Budapešti. V roce 2023 jsme otevřeli první kuchyňské studio a výrazně také posilujeme B2B spolupráce. Bonami je dnes přední omnichannel hráč v kategorii Home & Living a sníme o tom být jedničkou na evropském trhu.


        
          Linda Povolná
        

        
          –
        

        
          Jsem hlavou i srdcem B2B
Linda Povolná
Jsem hlavou i srdcem B2B

Silnější díky naší firemní kultuře

Dospělá firma

Nacházíme se v turbulentních časech, kdy je byznys jako horská dráha. Díky těmto změnám jsme se naučili jako firma jednat vyzrálejší.

Jsme sice pragmatičtější a více našich rozhodnutí se zakládá na datech, což pro nás znamená, že jsme chytřejší a předvídatelnější, podstata naší kultury se však nemění.

Jsme firma založená na dobrých vztazích mezi lidmi, kteří mají chuť, odvahu a odhodlání dělat to nejlepší jak pro zákazníky, tak pro nás samotné ve firmě. Stále jsme nehierarchická organizace, kde je názor každého z týmu přínosem. Stále jsme firma, kde najdete prostředí, ve kterém se lidé cítí příjemně a podílí se na rozhodnutích a výsledcích firmy.   


        
          Radek Hampl
        

        
          –
        

        
          Chief of Organization & Business Development
Radek Hampl
Chief of Organization & Business Development

Bonami otevřené, rychlé a odvážné

Jednou za měsíc se potkáváme na all-hands, kde otevřeně komunikujeme naše výsledky, ale i plány a vize na další měsíce.

Pevným základem Bonami vždy byla a zůstává otevřenost v komunikaci. Umíme si dát vzájemný feedback, pochválit se, ale taky si říct, co děláme špatně a díky čemu můžeme růst. Umíme slavit, pokud se nám daří a je fajn, že náš board hraje s otevřenými kartami a nelakuje nic na růžovo.

Druhou ingrediencí našeho úspěchu je odvaha, se kterou se dokážeme pustit do řešení situace a nenechávat problémy ležet ladem. Umíme se rychle přizpůsobit novým podmínkám a nečekáme, že se věci samy vyřeší. Rozhodovací proces je u nás hodně rychlý. 

Je to tady úplně open book. Každého jsme vyškolili a každý měsíc se díváme na čísla. A najednou lidi dobře reagují na ekonomické ukazatele.

Pavel Vopařil, CEO Bonami

Cítím, že tady člověk má možnost se posouvat a rozvíjet, když chce. Za 3 roky se mi nikdy nestalo, že přešlapuju na místě - buď mě drivovala firma, projekty nebo jsem si našel něco sám a zvolil jsem si to tak, aby to dávalo smysl mně i firmě a aby to byl win-win.

Michael Kufner

Celá firma ví kam jde

Silnou stránkou Bonami je určitě i to, že vedení firmy opravdu dobře ví, co se děje na trhu.

Díky tomu je Bonami schopné velmi rychle reagovat, udělat změnu, a drží si stále velikost a mindset, který takový přístup umožňuje. Kdybychom byli větší, nebo kdybychom měli rigidnější nastavení, míň odvážné vedení, tak nejsme schopni takhle reagovat a chovat se jako štiky v rybníku. Byli bychom kapři a plavali bychom s davem. Takhle jsme schopni najít svou vlastní cestu rychle a prokličkovat za další příležitostí, než se ostatní vzpamatují.


        
          Tereza Charvátová
        

        
          –
        

        
          Řídím kreativní tým
Tereza Charvátová
Řídím kreativní tým

Bonami vždy stálo na lidech

Jedna část úspěchu firmy je produkt a byznysová exekuce. Druhá, neméně důležitá, jsou lidé, kteří firmu posouvají.

V Bonami najdeš vždy podporu i bezpečí. Ať už jsi v roli juniora nebo seniorního manažera, najdeš tady chuť ke spolupráci, podporu k růstu a rozvoji a pomoc od ostatních, kdykoliv ji budeš potřebovat. Dáváme lidem velkou podporu. Chceme, aby se tady lidi cítili dobře, aby se sem těšili, abychom měli dobré vztahy a abychom si vzájemně vycházeli vstříc, jak po pracovní, tak po osobní stránce. Zároveň ale očekáváme od lidí, že budou kopat za Bonami a že firmu podrží. Každý si tady uvědomuje, že abychom mohli mít Bonami, musíme dodávat výsledky, musíme dělat zdravý a výdělečný byznys.

Více inspirace

Chceme být pro zákazníky první volbou při zařizování nebo proměně jejich bydlení. Ať už jde o zásadní proměnu, zařízení nového koutku či pokoje, nebo drobný detail, který jim bydlení ještě víc zpříjemní. V sortimentu máme více než 65 tisíc produktů. Na své si u nás přijdou minimalisti i milovníci vintage stylu. Vyberou si u nás mladé páry, které si zařizují první bydlení, i náročnější klienti, kteří si potrpí na nejmodernější design.

Kromě pestrého sortimentu je Bonami plné inspirace. Natáčíme vlastní kampaně, spolupracujeme s influencery a špičkovými návrháři. Vytváříme komplexní designové koncepty, podle kterých si naši zákazníci dokážou navrhnout jakýkoliv obytný prostor. Pokud si na to sami netroufnou, mohou využít službu Bonami návrh interiéru, kde jim pomůžou námi prověření designéři.

Našim záměrem je, aby si díky Bonami každý zákazník dokázal zařídit bydlení dle svého osobitého stylu. 


        
          Michaela Balarinová
        

        
          –
        

        
          Head of Content
Michaela Balarinová
Head of Content

Nebát se jít proti proudu

Každý rok tak trochu jiné Bonami

Snažíme se být vždy o krok napřed, sledovat trendy a hlavně poslouchat naše zákazníky.

Když jsme zjistili, že mnoho lidí si nekoupí nábytek online, protože si ho nemohou osahat, rozhodli jsme se otevřít kamenné prodejny. Mnozí zákazníci mají od Bonami vybavenou celou domácnost a často jsme slyšeli, že jim chybí kuchyně. To byl pro nás ten správný impuls otevřít kuchyňské studio. Navrhování kuchyní na míru je zcela nová disciplína, o které nikdo z nás nic moc nevěděl. Přesto jsme neváhali pustit se do její realizace po hlavě. Když jsme přesvědčení, že nový nápad bude fungovat pro nás i naše zákazníky, nebojíme se jít proti proudu. 


        
          Barbora Kramériová
        

        
          –
        

        
          Kitchen Studio Manager
Barbora Kramériová
Kitchen Studio Manager

Pořád jsme tak trochu start-up

Bonami je pořád tak trochu startup. Je tady hodně věcí, na kterých můžeš makat, projektů, které si můžeš vzít za své, nebo se přidat k rozjetým věcem.

To způsobuje nula nudy. V Bonami se prostě nenudíš, protože je tady pořád co dělat. Jste tu obklopeni nadšením lidí, kteří chtějí, aby se firma rozvíjela a oni se mohli různě učit a posouvat. Neustále se expanduje. K jedenáctým narozeninám máme otevřených kromě Česka jedenáct trhů v zahraničí. Neustále rozšiřujeme sortiment a přizpůsobujeme jej přání zákazníků. Dva roky zpět by nás nenapadlo, že budeme mít kuchyňské studio. Jednoduše tam, kde vidíme smysl, napřeme síly a energii a tam se nám daří. Dneska už to nejsou jenom online projekty, ale máme fyzické projekty, spolupracujeme se developery. Bonami nabízí pro lidi moře příležitostí, uplatnění, učení a to všechno v hodně krátkém čase.

Pracují tady super lidi, které to baví, a chtějí svou práci dělat pořádně a něco dokázat!

Tereza Charvátová, Head of Design


        
          Martin Ostradecký
        

        
          –
        

        
          CSO
Martin Ostradecký
CSO

Jeden za všechny, všichni za Bonami

Spojuje nás chuť naplnit naše vize, kterým všichni věříme.

Každý jsme součástí jedné společné vize, na které všichni spolupracujeme. V Bonami nenajdeš povýšenost ani politiku. V naší DNA je zásadní ingrediencí přátelství a ochota ke spolupráci. To, co jsme už dokázali, by nebylo možné, kdyby si každý z nás hrál na svém písečku. Můžeme ti garantovat, že tady tě budeme brát jako sobě rovného. Hlavní slovo v Bonami nemá tvoje pozice ani seniorita, ale kvalitní nápad, schopnost ho promyslet do detailů, přinést argumenty i byznysový potenciál a mít osobní zodpovědnost k firmě i ke kolegům, se kterými spolupracuješ.

Pro většinu z nás Bonami není jen práce. Lidi, které tady potkáš, ti řeknou, že mají Bonami opravdu rádi. To, že máme možnost ovlivnit, jak bude Bonami vypadat, je pro mnohé z nás velkým benefitem.

Make it WOW

Jsme jiní, máme Bonami rádi, a děláme vše proto, aby ho měli rádi i naši zákazníci.

Chceme, aby měli lidé s Bonami skvělou zkušenost. Ať už řeší reklamaci, nebo chtějí s něčím poradit, jsme tady pro ně. Proto naší zákaznické podpoře říkáme WOW tým. Rozhodně si nás nepředstavuj jako typické call centrum, kde zvedáš telefony každý den od devíti do pěti, protože naší hlavní přidanou hodnotou je osobní přístup ke každému, kdo se s námi propojí na chatu, mailu, či telefonicky.

Neustále se snažíme zážitek s Bonami vylepšovat, přicházíme s novými nápady a chceme, aby nás i zákazníky Bonami bavilo. 


        
          Terka Omčirková
        

        
          –
        

        
          Pečuji o naše zákazníky
Terka Omčirková
Pečuji o naše zákazníky

        
          Simona Jeřábková
        

        
          –
        

        
          Foreign Customer Care Team Leader
Simona Jeřábková
Foreign Customer Care Team Leader

Bonami DNA

OTEVŘENOST

Sdílíme informace. Jsme otevření novým nápadům. Dáváme prostor k diskuzi. Nasloucháme. Jsme schopní přijímat i dávat konstruktivní zpětnou vazbu.

CHYTROST

Používáme nadhled a selský rozum. Jsme inovativní, děláme odvážná rozhodnutí a hledáme cesty, jak se naučit něco nového. K případným chybám se stavíme čelem a na změny reagujeme flexibilně.

ZODPOVĚDNOST

Projekty a úkoly dotahujeme do konce. Je na nás spolehnutí. Jsme vytrvalí a plníme sliby. Zodpovědně využíváme firemní zdroje. Aktivně řešíme vzniklé problémy, navrhujeme možnosti a přemýšlíme o dopadu toho, co děláme, a to jak na kolegy, tak na zákazníka.

PŘÁTELSKOST

Snažíme se vcítit do situace druhých. Navzájem se respektujeme. Máme pozitivní přístup, jsme féroví, oceňujeme se, důvěřujeme si a táhneme za jeden provaz. Prosazujeme lehkost, lidskost a neformálnost. A máme smysl pro humor.

Svoboda a dopad. Rozhodnutí nám netrvá dva roky, ani dva měsíce, ale dvě chodby, kterými v kancelářích projdeš.

Pavel Vopařil, CEO Bonami

Učíme se rychle z vlastních chyb

V Bonami se lidé nebojí zkoušet nové postupy, metody, ale ani chybovat.

Klíčem k tomu, aby chyby byly příležitostí pro rozvoj a zlepšení, je hlavně přijímání kritiky a zpětné vazby. Ta v Bonami funguje perfektně díky tomu, že k ní vytváříme příležitosti. One-to-one rozhovory nejsou klasické „hodnotící nadřízený s podřízeným“, ale slouží ke vzájemnému předávání informací, obohacení a inspiraci. Předáváme si informace jak shora dolů, tak i zdola nahoru. Nemáme problém říct svému šéfovi, že se mu něco nepovedlo, pokud naše kritika dává smysl a je konstruktivní.

Spoustu projektů v Bonami jsme začínali od nuly. Občas šlápneme vedle, ale na Bonami je skvělé, že vždy máme příležitost poučit se z vlastních chyb. 

Head of Content

Když člověk potřebuje poradit, pomoct jsou lidi ochotni, a to hodně potvrzuje Bonami kulturu o které se píše. Vstřícnost, příjemná atmosféra a všichni jsou otevření, aby společnému cíli pomohli.

Olga Ziková, Manager of Supplier Claims

        
          Ivana Marinčić
        

        
          –
        

        
          Rozvíjím Bonami brand v Chorvatsku (online z Chorvatska)
Ivana Marinčić
Rozvíjím Bonami brand v Chorvatsku (online z Chorvatska)

BONAMI

Naše kanceláře najdeš v Karlíně, hned naproti metru Křižíkova. Stačí přejít ulici, vyjet výtahem do druhého patra a ocitneš se v prostředí, kde můžeš být sám sebou. Ani se nenaděješ a zapadneš mezi nás. Tak snadné to je.

Kamenné prodejný máme v Praze, Bratislavě a Budapešti. 

IT děláme hlavou


        
          Jirka Jeřábek
        

        
          –
        

        
          Starám se o produkt a UX/UI design
Jirka Jeřábek
Starám se o produkt a UX/UI design

Bonami vnímám jako technologickou firmu, kde je velký prostor pro inovace. Dlouhodobě interně rozvíjíme naše klíčové systémy a vedle toho testujeme a učíme se nové věci, které nás posouvají kupředu. Minimálně jednou za rok vypadneme všichni na interní hackathon, kde utečeme z pravidelných sprintů, a děláme na věcech, na které není často při běžné práci prostor.

Martin Patočka, CTO

In house vývoj

Úspěch Bonami závisí na kvalitě našich systémů.

Držíme se filozofie, kdy klíčové části Bonami implementujeme kompletně sami, abychom měli vše plně pod naší kontrolou. Umožňuje nám to také flexibilně reagovat na různé změny.

O desítky systémů, stovky repozitářů a miliony řádků kódu v různých technologiích se starají stabilní týmy sestavné jak ze seniorních vývojářů, kteří byli u zrodu Bonami před více jak deseti lety, tak z dalších nadšenců, kteří se postupně přidali. Méně zkušení vývojáři u nás oceňují možnost velice rychle se rozvíjet a učit se od kolegů s mnohaletými zkušenostmi.

Moderní e-shop

Chceme pro naše zákazníky e-shop, který je jednoduchý, svěží a intuitivní.

Zároveň si uvědomujeme, že moderní e-shop musí jít ruku v ruce s růstem firmy. Postupně jsme začali rozbíjet velký monolit do menších oddělených služeb s vlastním životním cyklem. To nám umožňuje lepší škálování, postupný upgrade a možnost do našeho vývojového stacku zavádět nové technologie.

Bonami je o lidech, vizích, plánech a společných výsledcích, které jsou okamžitě vidět. Efektivní IT je jeden z hlavních předpokladů pro dosažení našich cílů.


        
          Michael Kufner
        

        
          –
        

        
          Vedu 2. webový tým
Michael Kufner
Vedu 2. webový tým

Je to zábava

Mohlo by se na první pohled zdát, že IT e-shop bude monotónní, ale opak je pravdou.

Částí, které se skrývají za naším e-shopem, je víc než dost. Frontend a to, jak vypadá e-shop navenek, je jedna věc, jak funguje e-shop na pozadí, je další část. My jsme omnichannel službou, což znamená, že kromě skvělého e-shopu máme prodejny a tedy i robustní skladový systém, logistiku, nebo back office systémy, které zapadají skvěle do sebe. A to všechno jsme si psali na míru. Rutinu neznáme. Naopak je tu mnoho příležitostí k učení se novým věcem a neustálé inspiraci. Spoustu zábavy si tu užijí jak seniorní vývojáři, tak i junioři, kteří se chtějí zlepšovat.

Vyhrnuté rukávy


Na Bonami je skvělé, že lidé opravdu spolupracují.

Je jedno, jakou pozici zastáváš. Jednoduše jdeme za společným výsledkem. Máme rádi přístup „vyhrnutých rukávů“. To znamená, že vedoucí týmů se zapojují do běžných činností. Finanční manažer nemá pět asistentek, ale je schopen udělat si sám SQL dotaz a potřebná data si vytáhnout.

Samozřejmě, že vzhledem ke zvětšování firmy, musíme jednotlivé úkoly více delegovat. Ale dokud to půjde, budeme každý den všichni u nejdůležitějších rozhodnutí a udržovat si přehled o celém Bonami. A rozhodně není nad to vidět výsledky své práce ve firmě, která se rozvíjí a posouvá. 

Sklad a logistika jsou páteří obchodu

Bonami nejsou jen lidé v kancelářích v Karlíně, ale také precizní logistika a sklady.

Pro skvělý zážitek z nákupu na Bonami je potřeba mít nejen přehledný e-shop plný krásných věcí, ale i záruku rychlého doručení a dobře vyřízených reklamací. Skvělé jsou i takové drobnosti, jako ekologické bio sáčky, kterými chráníme zboží před poškozením. My ve skladu nejvíc vidíme, jak Bonami roste. Vidíme to na objemu zboží, které každý den vyskladníme a pošleme zákazníkům. To je obrovskou motivací jak dělat svou práci dobře. Víme, že pracujeme v úspěšné české firmě, českých majitelů a manažerů, kterým záleží na jejich zákaznících. Desítky brigádníků se do skladu Bonami rádi vrací, protože se k nim chováme s respektem a vážíme si jejich práce.


        
          Olga Ziková
        

        
          –
        

        
          Manager of Supplier Claims
Olga Ziková
Manager of Supplier Claims

Pojď s námi tvořit domov pro naše zákazníky!