DATEIO
Myšlenka, na které Dateio staví, je, že data jsou klíčem pro rychlé a správné rozhodování. Data jsou všude a jde jen o to začít je sledovat, využívat a stavět na nich produktové inovace. Dateio je výsledkem zkušeností dvou konzultantů, kteří viděli příležitost v zatím neprozkoumané oblasti. Těmi jsou platební data bankovních klientů a na nich postavené přesně cílené marketingové služby - odborný název této služby je Card-Linked Marketing. V roce 2013 začínali ve dvou v pražském Impact Hubu. Dnes má Dateio přes 50 kolegů, ověřené produkty, které využívají klienti u nás i v Evropě, a řadí se mezi špičky v oboru. Díky tomu, že je tento obor teprve na svém začátku a možností, které se v této oblasti otevírají, je nepočítaně, má Dateio velké ambice a pro vás mnoho výzev a příležitostí.




Dáváme platebním datům smysl!
Jedinečný obor s obrovskou perspektivou
Bankovní data a jejich využití způsobem, který nabízíme, je poměrně unikátní službou a na světě není podobných společností jako jsme my. Díky tomu rychle rosteme a máme čím dál více zákazníků mimo Česko.
Díky tomu můžeme garantovat našim lidem, kteří se na Dateio příběhu podílí, že se:
a) nebudou v nejbližší době nudit;
b) rozhodně se budou každý den velmi učit a to v podstatě kontinuálně a rychle;
c) díky perspektivě toho, co děláme, máme možnost rozvíjet naše služby po technické stránce a tak se přirozeně zajímáme o technologický vývoj naší práce;
d) potkáš tu stejné nadšence, se kterými si budeš rozumět.


To, na co se vždy budeme dívat kromě excelentní zákaznické zkušenosti, je, aby náš produkt měl vysokou přidanou hodnotu pro naše zákazníky.
Ivan Dovica, COO & co-founder Dateio
Chceme férovou svobodnou firmu
Ivan s Ondrou vedou firmu otevřeně a férově. Nechávají lidem prostor chybovat a o chybách následně diskutovat. Takhle otevřené vedení často nové lidi překvapí, protože dává nám všem hodně velkou zodpovědnost a nikdo se nemůže vymlouvat nebo schovávat za rozhodnutí někoho jiného.
Když je potřeba cokoliv vyřešit, řešíme to hned, aniž bychom se rozcházeli s nějakými křivdami. Máme rádi rovné jednání z do očí. Máme rádi čistý stůl a jasno. Jsme tu spolu každý den a chceme, aby naše vztahy byly dobré.

Globální ambice, obrovský potenciál a mraky příležitostí
Stavíme mezinárodní firmu, která bude uznávaná pro svou odbornost, nápaditost a přesnou exekuci. Chceme být jedničkou v oblasti Card-Linked Marketingu a stavět služby, které budou plně funkční a vždy budou přinášet zákazníkům přidanou hodnotu, něco navíc a budou nedílnou součástí jejich byznysu. Dateio stavíme tak, abychom byli dlouhodobými partnery.
Ten potenciál je jasný. Přibývají nové banky a přibývají nové země, ve kterých začínáme působit. Poslední rok pro nás všechny znamenal neustálou výzvu. Pro lidi, kteří mají ve svém DNA neustálé učení se a dosahování expertní úrovně, je Dateio dream job. Učení u nás probíhá neustále.
Firemní kultura "under construction"
Na Dateio je skvělé, že je to firemní kultura "under construction." To znamená, že nepřijdete do prostředí, které je striktně nalajnované a kde dostanete směrnice a manuály na všechno. Najdete místo kde je všechno možné zkoušet, vylepšovat testovat a zkusit udělat líp.
Je tu prostor, volnost a svoboda pro kreativitu. Nic není dogmaticky dané a tím pádem můžete být součástí toho, jak bude Dateio vypadat v budoucnu.
To vytváří prostor pro diskuzi a možnost mít kulturu, kde zpětná vazba funguje. Na druhé straně si můžete vzít vlastní odpovědnost za nějaký konkrétní výsledek. Pod tím vším – ne nad tím vším – je zkušenost Ondry a Ivana, kteří si v předchozí kariéře ušli kus cesty a o jejich zkušenosti se můžeme opřít.



Neformální a uvolnění
Jediný stres, který tu potkáš, je ten fyzický, který pramení z množství práce a množství úkolů, které každý den odbavujeme. Ale garantujeme ti, že domů nebudeš chodit bez energie. V Dateio nepotkáš takový ten plíživý stres, který by tě ubíjel. Nemáme tu vysávače energie, nikdo se po nikom nevozí a nikdo neprovozuje politiku. Právě naopak, máme tu kulturu nastavenou ke spolupráci a společnému týmovému výsledku.
Asi je to nastavením Ondry a Ivana a také tím, jaké lidi se jim podařilo do Dateio přivést. Tady je bezkonfliktní zóna. To, co všichni napříč firmou oceňují, je možnost realizovat věci po svém, s vlastními nápady a invencí, v koordinaci s celkem.



Skvěle poskládaný tým
To, co je pro Dateio typické, je určitá rozmanitost osobností a názorová pluralita, což je prostě funkční. Dobrý fotbalový tým nepotřebuje 11 Ronaldů, ale dobré útočníky, dobré obránce, skvělého brankáře a kvalitního trenéra. Důležité je mít jasný a společný cíl a chuť ho dosáhnout. Každý názor se tu počítá, každý nápad dostane prostor.
Lidé tady mohou být sami sebou bez přetvářky, což je velmi osvobozující a v konečném důsledku to vše urychluje.
Je skvělé, že se většina lidí vzájemně podporuje a nikdy neodmítnou, když někdo potřebuje pomoct.
Dva týmy jedna vize
V Dateio se věnujeme dvěma klíčovým produktům Dateio Rewards a TapiX.
Díky tomu u nás najdete dva týmy, každý s jiným zaměřením a trochu odlišnou subkulturou.
Zatímco Dateio Rewards je card-linked marketingová platforma a díky tomu je v týmu patrné obrovské nadšení pro byznys. Najdete v něm excelentní konzultanty a lidi, kteří realizují kampaně. Jsme orientovaní na výsledek a každý nový klient, nová kampaň a splněný byznys cíl nás dokáže nadchnout.
TapiX je REST API pro čištění a obohacování platebních dat v reálném čase. TapiX tým je složen z mixu velmi seniorních vývojářů, datových vědců, ale i mladých lidí na startu kariéry, kteří se k nám připojili už při škole. Díky této kombinaci je pro tým charakteristická stále velmi startupová kultura, nadšení pro technologie a kvalitní diskuze nad tím, kam se produktově posouvat.


Skvělý start tvé kariéry
Dateio nabízí obrovský prostor pro rozvoj každého z týmu. Je jedno, jestli děláš s Lenkou na HR, v obchodě nebo jsi vývojář v datovém týmu. Díky rychlému růstu a velmi zajímavým klientům, kteří Dateio využívají, se nabízí rozsáhlá škála možností, jak nasměrovat svou kariéru. Jsme otevření diskusím a chceme, aby lidé na jednotlivých rolích využívali své klíčové talenty a aby je práce bavila, protože jedině tak budou pro výsledek nadšení a dál porosteme. V týmu běžně diskutujeme o budoucnosti každého jednotlivce, bavíme se o tom, co nám v práci dělá radost a kam chceme směřovat v dalším roce. V Dateio získáš hodně rychle rozhled o tom, co se kolem dat a marketingu dá dělat.



Hlavně se nebrat moc vážně
Způsob komunikace, umocněný přístupem Ivana a Ondry, kteří preferují svobodný přístup k lidem než nějakou direktivu, nabízí každý den hodně prostoru pro legraci, debaty a kreativní hádky.
Nikdo si na nic nehraje. Tady je každému jedno, kdo má dražší košili nebo lepší auto. To podstatné je, jak se nám spolupracuje, a jestli se ke všem chováme fér. Náš humor je na specifická témata, a proto je potřeba umět si ze sebe udělat legraci a nebrat se tak vážně.
I díky tomu se tady dobře cítí mladí lidé, kteří chtějí, aby pracovní zážitek byl obohacený o vztahy a humor.
Jako v každém rozjetém start-upu
I tady najdeš hlavně houževnatost a chuť zrealizovat nápad, kterému věříme. Když jsme začínali, Ivan psal první kód a Ondra obcházel první banky s konceptem, který byl na úplném začátku, dokud jim neuvěřila první banka, díky které se vše odstartovalo a začalo to mít směr a vizi. Dnes sedíme ve 400 metrech čtverečních kanceláří, kde převládají cvrkot, diskuze a kde se rodí nápady, které nás posouvají dál. Houževnatost a chuť uspět jsou stále přítomny a k tomu všemu máme spoustu chytrých lidí, kteří spolupracují na denní bázi. Weekly statusy jsou už jen taková sumarizace. To podstatné se děje každý den od rána do večera.
Data jsou klíčem k novým dovednostem

Card-Linked Marketing
Je to marketing cílený podle nákupního chování držitele platební karty.
Pokud chodí zákazník do jedné konkrétní kavárny na jedno místo ve městě, můžeme reklamu cílit produktově i geolokačně, protože záznam z karetní transakce tohle všechno obsahuje. Zákazníkům se tak v bankovní aplikaci nezobrazuje reklama na vánoční trhy v Liberci, když jsou z Karlína, ale objeví se jim snídaňové menu v kavárně za rohem a naši partneři tak mohou cílit na lidi smysluplně. Navíc se držitelům karet nabízí možnosti různých odměn nebo cashback služeb, čímž se prohlubuje oblíbenost bankovní aplikace a motivace využívat platbu kartou.
Naším úkolem je perfektně, precizně a smysluplně propojit tři vrcholy trojúhelníku, aby naše řešení bylo přínosem jak pro zákazníka banky, banku samotnou, tak i pro konkrétního obchodníka s jeho produkty. V tom jsme jedni z nejlepších v Evropě a chceme být jedničkou.
Nabízíme ti prostor
Prostor pro vlastní nápady a pro vlastní cestu. Prostor pro růst, prostor pro svobodné rozhodování, prostor pro vlastní zodpovědnost, prostor pro kreativní lidi, kteří rádi tvoří a baví je mít za sebou výsledek. Prostor pro výkonnostní lidi, kteří potřebují k výsledku dospět rychle a efektivně. Prostor pro zábavu i přátelství. To, co požadujeme od tebe, je týmovost, fair play a chuť dělat svou práci dobře.
Pro mě typickým člověkem v Dateio je pohodář, se kterým se dá normálně bavit. Je to spíš sportovec a týmový hráč, protože takové je Dateio, hodně týmové.
Lenka Viceníková, Head of People


Sportovní mentalita
Potkáš u nás mistra Slovenska v triatlonu nebo lidi, kteří běhají maratony. Cyklisty, běžce a obecně sportovně založené lidi. Skoro všichni jezdíme do práce na kole. Minulý rok jsme vyhlásili výzvu ujet celofiremně 500 km na kole, a to se nám povedlo. Sport máme rádi a máme díky tomu i jistou zdravě soutěživou sportovní mentalitu.
Takže pokud sportuješ, jsi u nás vítán. Tím rozhodně nechceme eliminovat nesportovce. Ty tu vítáme taky a rozhodně se nebudou cítit nijak diskriminovaní. Jen chceme říct, že sportovci si tu s námi přijdou na své.



Cool produkty
V době, kdy se uvažuje nad bankovní identitou, už nedávají smysl fyzické slevové kartičky. Většina transakcí, i těch věrnostních, se bude odehrávat v bankovních mobilních aplikacích. My stavíme produkt, který patří do moderního světa. U nás nebudeš dělat na zastaralých systémech nebo na produktech, kterým odzvonilo, ale na moderních technologiích a jedinečných fintech produktech. Myslíme si, že nabízíme velké technologické výzvy, na kterých se lidé hodně naučí.


Cvrkot, komunikace, neustálé interakce
Máme Teamsy, máme týmové statusy a all-hands meetingy. Ale to, co je na Dateio nejefektivnější, je skutečnost, že komunikace mezi lidmi a týmy probíhá v podstatě nepřetržitě v kanceláři. Ve chvíli, kdy se spouští kampaň, spolupracují na ní všechny týmy napříč firmou. Díky kancelářím, ve kterých sedíme všichni společně, nám jde práce docela od ruky a efektivita týmu je vysoká, protože kolega, kterého potřebujete k řešení nějakého problému, je na dosah ruky. Složitější je to v remote módu, ale tím, že jsme na komunikaci zvyklí, tak se o ni efektivně snažíme i v online prostředí.
Dateio najdeš na Smíchově
Začínali jsme v pražském Impact Hubu, ale přerostli jsme ho. Nicméně najdeš nás stále ve stejné budově, jen vchod je ze dvora ze Štefánikovy ulice. Všichni sedíme v jednom kreativním prostoru.


Stavíme dlouhodobě úspěšnou firmu
Ani Ondra, ani Ivan nestaví Dateio s cílem ho prodat a exitovat. Naopak, vizí je dlouhodobě udržitelná firma, která stabilně poroste a bude světově úspěšná. Protože jedině v takovém mindsetu si každý najde svůj prostor a to, co ho bude bavit. Chceme dělat věci, které budou mít přidanou hodnotu a budou kvalitní, a k tomu potřebujeme tým lidí, který bude s námi naši vizi sdílet a naplňovat. Přístup k firmě, která má dlouhodobý potenciál, který postupně naplňujeme, je prostě jiný než v rychle škálovatelném projektu. Nám jde nejen o produktovou kvalitu, ale hlavně o hlubokou kvalitu uvnitř.
