Peppermint

Peppermint je kreativní digitální agentura, která vyrostla na sociálních sítích. Peppermint vždy přitahoval lidi, které na sociálních sítích baví žít, chtějí být v tom, co dělají, nejlepší, chtějí zkoušet nové koncepty a být o krok napřed. Mezi prvními vytvářeli kampaně na Instagramu a Snapchatu. Po čase jim sociální sítě přestaly stačit, protože chtěli dělat celé kampaně, ne jen jejich část. Na digitální marketing se dívají komplexně. Konkurují velkým kreativním agenturám, které dokážou poskytovat celé řešení od tvorby aplikací, přes komplexní zastřešení digitálních kampaní až po natáčení televizních reklam nebo realizaci eventů. Vedle toho pracují na tom, aby v Peppermintu bylo prostředí, kde se dobře pracuje i dobře žije. 

Nabídka příležitostí 5


        
          Marek Farkaš
        

        
          –
        

        
          Head of Art
Marek Farkaš
Head of Art

První liga

Na poli kreativy chceme hrát první ligu. Pracovat pro velké a zvučné značky, které mají odvahu důvěřovat našim nápadům a zkoušet inovativní přístupy. Mít v portfoliu prémiové brandy, jako jsou Jägermeister, Mondelez nebo Škoda Auto, nás zavazuje k prémiové kvalitě. Naši klienti jsou nároční a díky tomu jsme extrémně nároční i my sami na sebe. Chceme být trhem vnímáni jako špičková kreativní agentura, která dokáže vytvářet komplexní kreativní koncepty od malých kampaní až po natáčení televizních spotů a realizaci eventů. Věříme, že čím lepší výsledky budeme trhu dodávat, tím lepší značky dokážeme získat a tím větší a zajímavější výzvy nabídneme lidem uvnitř Peppermintu.

Z online do offline

Byli jsme parta lidí, co chtěla dělat sociální sítě a dělali jsme je odvážně. Byli jsme jedni z prvních u Instagramu nebo Snapchatu. Dnes jsme parta lidí, která má sociální sítě jako základ. Jsme schopní sítě propojovat s dalšími médii a nabízet plnohodnotný servis a tím i větší komplexitu a výkon. Lidem nabízíme realizaci na velkých značkách a kreativitě meze neklademe. Čím dál tím víc propojujeme digitál s offline. Na rozdíl od agentur, které online nedělaly a teprve se ho učí, dokážeme dodat výkon v obou světech. Snažíme se nenabízet jen dlouhodobý průběžný obsah, ale naopak vytvářet kampaně, kde je obsah nedílnou součástí. Proto jsme teď hodně otevření seniorním lidem, pro které je tato komplexita zadání přitažlivá. Kdysi nám kolegové odcházeli, protože neměli kam růst. Dnes přichází ti, kteří u nás díky komplexitě vidí příležitosti.

Dobře naladěný tým

Všechny kreativní agentury jsou plné mladých lidí, jsou digitální a všechny jsou cool. V Peppermintu je také pozitivní nálada. Nepadáme z vyčerpání, nejsou tady lidi, co by si přehazovali odpovědnosti jak horký brambor. Nebojíme se udělat chybu, když ji uděláme, opravíme ji. Nepolitikaříme a nezametáme nic pod koberec. Každý, kdo je v Peppermintu, doručuje výsledek. Lidi si to berou za své, mají přirozenou odpovědnost. Je to tím, že jsou tu ti, co mají rádi reklamu a chtějí ji dělat. Máme prostředky, kreativní pracovní prostředí, dobré vztahy mezi sebou, svobodu a nápady. Jsme dobře naladěný tým. Správných mix juniorů, co se chtějí učit, a seniorů, co jdou po kvalitě a rádi předávají své know-how. Není důvod, aby nám to nefungovalo. 


        
          Klára Máchová
        

        
          –
        

        
          Business Director
Klára Máchová
Business Director

Lidi jsou nejlepší, když pracují v týmu.

Profesně jsem vyrostl v kreativní diktatuře, kde každý musel být nejlepší, nejkreativnější a mít nápad. Odnesl jsem si odtamtud určité zlozvyky.  Například často předpokládám, že to, co je lehké pro mě, je lehké i pro ostatní. Díky tomu jsem zkraje docela přetěžoval své lidi. 

V Peppermintu hodně dbáme na to, aby lidé nepracovali večer nebo o víkendech. Když už se stane, že musí večer do práce, je to řádně zaplacené jako přesčas. Ale snažíme se přesčasy nedělat. Každý přesčas je pro mě ukazatelem toho, že mám špatně rozložené kapacity v týmu.  

Na jakých principech v Peppermintu fungujete?

Lidi si u nás musí uvědomit, že nepracují jen sami za sebe. Z vlastních zkušeností vnímám, že člověk si často myslí, že všechno musí zvládnout sám, protože všude jinde mu říkali: Musíš to táhnout. Teď lidem říkám, aby se napojili na tým a doplnili ho. Potvrzuje se mi to, že lidi jsou nejlepší, když pracují v týmu.

Kam Peppermint směřujete?

Myslím, že jsme digitální kreativka s robustním kreativním oddělením, která je schopná připravovat kompletní kampaně včetně offlinu. Nejsme tady od toho, abychom značky budovali, ale abychom jim pomáhali dělat reklamu a pomáhali jim růst. Chceme dělat pro kvalitní značky dlouhodobě kvalitní práci a zvyšovat laťku české reklamy. Já jsem zažil dobu, kdy česká reklama měla ve světě zvuk. Historicky to byla třeba Kofola. V té době byla reklama hodně atraktivní i z pohledu práce. Dnes jsou na trhu daleko víc sexy obory, kde se mohou lidé uplatnit. Agentury si za to můžou z části sami, protože nevytváří správné emoce, které by mladé lidi lákaly. I z toho důvodu měníme pozici a chceme mladým lidem ukázat, že práce v reklamě může být pořád atraktivní. 

Honza Kotek, CEO Peppermint


        
          Honza Kotek
        

        
          –
        

        
          Managing Director
Honza Kotek
Managing Director

Opouštíme starou dobrou dobu sociálovou. Museli jsme se naučit umět dodat offline aktivaci, uspořádat event, natočit televizní spot nebo ve spolupráci s naším technologickým partnerem naprogramovat aplikaci. Dnes už tohle všechno nabízíme a lidem v Peppermintu se otevírají úplně nové možnosti kreativy.

Honza Kotek, CEO

        
          Ondřej Danda
        

        
          –
        

        
          Account Manager
Ondřej Danda
Account Manager

Najdete nás v Kotelně

Sídlíme v industriální budově staré Kotelny 55, kde se před více než sto lety vyráběla pára na pohon strojů. Dnes se z nás kouří, když tvoříme kreativní kampaně společně s dalšími marketingovými profesionály, kterých je kotelna plná. Okupujeme celé vrchní patro a často také kavárnu v přízemí. Nejlépe se k nám dostanete ze zastávky metra Křižíkova. Sídlíme hned vedle Forum Karlín a Esky.

Lidi v Peppermintu vědí, co chtějí. Mají jasno v tom kam a proč.

Společně u jednoho stolu

Honza není moc velký příznivec homeoffice, a tak ho tady rozhodně využiješ spíš míň. Důvod je ten, že v kanceláři společně toho uděláme víc, než sami doma. Kreativa je o spolupráci, diskuzi a vzájemné inspiraci. Máme skvělé plánování lidí na projekty a dobře pracujeme s pracovním časem. To je filozofie Peppermintu. Nepřetěžovat lidi a dobře plánovat práci, což děláme každý týden na Floatu. A také mít pro lidi dostatečně zajímavý obsah.  

Pracoval jsem jako freelancer, ale měl jsem větší ambice. Chtěl jsem pracovat s velkými klienty, ke kterým se sám nedostanu. Chtěl jsem se posunout a naučit nové věci, a tak jsem hledal. A jako nejlepší mi vyšel Peppermint.

Dan Dedek

Není to na život a na smrt, ale je to fakt fajn tým lidí.

Lidi, co chtějí víc

Jsou u nás lidi, které baví reklama a práce na ní. Chtějí se posouvat i osobnostně. Chtějí se učit novým věcem a my k tomu vytváříme prostor. Hodně se potkáváme, bavíme se a učíme od našich seniorních kolegů. Na páteční Mintminds si buď někdo z agentury připraví nějaké téma anebo si zveme lidi zvenku, kteří nás ochytří. Máme Creative Tuesdays, kde se jednou týdně ráno sejdou kreativci a přinášejí vzájemnou inspiraci. Zveme si kouče i externí hvězdy z oboru. Peppermint je prostředí, kde se toho naučíš o digitálu opravdu hodně.