NMS Market Research

NMS Market Research

NMS Market Research je výzkumná agentura založená v roce 1999 partou kamarádů – nadšenců do sociologie a IT. Dnes jsou největší českou nesíťovou agenturou a kromě České republiky mají pobočky na Slovensku, v Maďarsku a Thajsku.  Na trhu jsou již zavedenou značkou, která je zárukou poctivého výzkumu, zaměření na inovace a nové technologie a především přátelského přístupu, který se od majitelů propisuje do celé firmy. Poctivé řemeslo a vědomí toho, že výsledků se nejlépe dosahuje s angažovaným týmem, je v kancelářích NMS na pražském Smíchově vidět v každém rohu. Ostatně o výsledcích za tým hovoří i data a čísla – obrat přes 110 milionů, průzkumy ve více jak 25 státech, přes 4 500 externích spolupracovníků nebo počet projektů, který se v roce 2022 přehoupl přes tisíc.

Nabídka příležitostí 10

Musí nás to bavit!

Zatím nás to pořád hodně baví a to je k nezaplacení!


        
          Ondřej Veis
        

        
          –
        

        
          Spoluzakladatel a CEO
Ondřej Veis
Spoluzakladatel a CEO

Musí nás to bavit!

A tebe taky. Je to totiž zásadní otázka, kterou nám všem Ondřej pokládá při každé příležitosti. Pokud hledáš místo, kam se schováš, odkroutíš si osmičku a půjdeš domů, nebudeme si rozumět. Jasně, je to práce, taky se nám občas nechce vstávat a dělat někdy rutinní úkoly, ale to, co nás z té postele nakonec vytáhne, je vědomí, že v NMS potkáme fajn tým a smysluplné projekty, při kterých se můžeme dost naučit.  V kuchyňce se občas objeví nějaký chlebíček, koláč nebo ovoce z něčí zahrádky. A i ty blbé rutinní úkoly nejsou na dlouho. Rutinu nemáme rádi, a tak ji tady zbytečně nepěstujeme. Pokud budeš mít pocit, že stagnuješ, přestane tě bavit projekt, změníme to. Možná ne hned, ale o tom, aby tě práce pořád bavila, budeme diskutovat vždy. 

Pořád přemýšlíme, jak věci dělat líp, nově. Přemýšlení je kreativní věc, přemýšlení a snům nesmíš dávat hranici, musíš je promítat do své práce. Když nebudeš dávat snům hranice, můžeš vymyslet něco nového, když nejsi líný přemýšlet.

Ondřej Veis, Spoluzakladatel a CEO

        
          Stanislav Radocha
        

        
          –
        

        
          Client Service Manager
Stanislav Radocha
Client Service Manager

O krok napřed

Pokud je pro nás něco charakteristické, je to neustálý pohyb vpřed. Někdy děláme pouze malé krůčky, ale hýbeme se a je to pro nás důležité. Proto mezi nás nezapadne člověk, který má své zajeté koleje a posouvat se umí pouze po vyběhané trati. Tento mindset máme po majitelích. Hlavně Ondřej je velký snílek a vizionář, pro kterého nic není nemožné. Díky němu ti život v NMS může připadat trochu turbulentní, ale nám to ve výsledku vyhovuje. Podněcuje naši kreativitu, nutí nás přemýšlet jinak, dívat se dopředu a zapomenout na vymezené mantinely. Skvělé je, že s nápadem tady může přijít každý. Ať vypadá jakkoliv šíleně, pokud mu věříš, dostaneš prostor si ho obhájit. V NMS neradi říkáme NE. Když nevíme, radíme se, diskutujeme, zkoušíme a hledáme alternativy. Všechno je lepší, než říct ne jen proto, že se  ti nechce přemýšlet. 


        
          Veronika Hrebenářová
        

        
          –
        

        
          Client Service Specialist
Veronika Hrebenářová
Client Service Specialist

        
          Tereza Friedrichová
        

        
          –
        

        
          Client Service Executive
Tereza Friedrichová
Client Service Executive

        
          Jan Bernard
        

        
          –
        

        
          Spoluzakladatel a Šéf IT
Jan Bernard
Spoluzakladatel a Šéf IT

Stará dobrá poctivá práce

Není výsledek jako výsledek. V NMS se sešli lidé, kteří mají stejně nastavené priority. Za všech okolností chceme dodávat kvalitní výsledek, ať už klientům nebo sobě navzájem. Ne proto, že nás tlačí KPIčka, termíny nebo šéf. Jednoduše chceme být na svou práci hrdí. Na každý jeden díl skládačky i na celkový výsledek. Nechytáme se rychlých řešení, nešijeme horkou jehlou, nejde nám o to, mít rychle hotovo, ale mít hotovo perfektně. Možná bychom nemuseli dvakrát ověřovat, jestli se správně narekrutovali respondenti pro výzkum. Volit rychlá a neověřená řešení ale není v našich povahách. Je to možná větší dřina, ale je to naše cesta. Děláme poctivý výzkum a jsme na to hrdí. 

Sociologie postavená na IT steroidech

Máme skvělý IT tým, který skoro umí nemožné na počkání, pro naše klienty i interně. To je dnes běžnější a běžnější a jsme pyšní, že jsme vždy stáli na čele tohoto trendu. NMS stojí na vývoji od samého začátku, kdy se dotazníky sbíraly ručně na ulici. Většinu aplikací i interních systémů jsme si navrhli sami. S každým novým projektem zkoušíme nové technologie. Vždy jsme uměli velmi rychle reagovat na požadavky klientů a naprogramovat aplikaci přes noc. Máme jedno z nejhezčích dotazovacích prostředí pro respondenty. Zjednodušujeme, odstraňujeme rutinu a hrajeme si s vizualitou tak, aby dotazníky nebyly nudné. Od 150stránkových reportů pro klienty přecházíme k aplikacím, ve kterých se výsledky zobrazí v reálném čase. Budoucnost je v online komunitách a platformách, proto chceme být mezi prvními firmami, které je klientům přináší. Neděláme to proto, že nám přišlo nařízení z mateřské centrály, ale protože vývoj a nové technologie prostě máme v krvi. 

Troufáš si na to? Jdi do toho!

Náš cíl zůstává i po letech stejný. Nikdy se nestát korporací a zůstat lidští. Nemáme pevně danou strukturu a pravidla. Ondřej s Honzou jsou majitelé, ale my je vnímáme hlavně jako kolegy a parťáky, se kterými rádi pokecáme u piva. Nejsou to šéfové, kteří jen kontrolují, zadávají úlohy a nezajímají se. Oba jsou hodně přátelští, otevření a delegují velké kompetence. Když si troufáš řídit velký projekt, nikdo nekouká na to, že za sebou nemáš 5 let praxe. Pokud tě baví IT a chceš pomoci klukům vylepšovat aplikace, s dobrými nápady tě nikdo nevyhodí. Tvé působení v NMS se bude odvíjet především od toho, na co všechno si troufneš a před čím neutečeš. Pořád ale platí, že tě to především musí bavit.


        
          Lukáš Pokorný
        

        
          –
        

        
          Field Specialist
Lukáš Pokorný
Field Specialist

We are sensemakers


        
          Petr Chlubna
        

        
          –
        

        
          Quantitative Research Specialist
Petr Chlubna
Quantitative Research Specialist

Vždycky něco navíc

Nespokojíme se s polovičatými výsledky. Když už to vypadá, že máme hotovo, začínáme přemýšlet, čím výsledný report pro klienta vylepšit. Naučili jsme se hledat smysl v drobnostech. Ty jsou často tou pomyslnou třešničkou na dortu, která dodá výstupům správný odstín. Baví nás objevovat zdánlivě nepropojitelné souvislosti. Neděláme výzkum podle šablony, ve které jen změníme barvu a logo klienta. Každému klientovi přizpůsobíme nabídku na míru podle jeho potřeb a vždy přidáme něco navíc. Něco, co nebylo v zadání. Něco, čemu jsme možná věnovali těch 15 minut navíc, ale o čem víme, že to klientovi, jeho zákazníkovi a ve výsledku i značce NMS pomůže. To něco navíc je i náš úsměv, férové jednání a neformálnost. 

Když přijde Ondřej a chce nás namotivovat, říká “Sky is the limit,” a to tady platí. Víme, že se musíme snažit, zároveň chceme dělat věci tak, aby nás bavily a aby to bavilo i lidi, pro které to děláme. To je ta naše hodnota - dělat to nově a zábavně.

Tonda Elgr

Překvapilo mě, že hledali cestu, aby si mě udrželi. Líbilo se mi, že to bylo o diskuzi, dali mi možnosti vyjádřit se a vybrat si, co chci dělat. Na nějaké věci jsem si postěžovala a ty se pak začaly řešit na celofiremní úrovni.

Iveta Rossová

Kdo je náš člověk?

My jsme takoví antisystémoví, vždycky jsme se bránili tomu, abychom měli tvrdé procesy a zavedená pravidla, chtěli jsme, aby se lidi koukali kolem a uměli po sobě uklidit, než aby si řekli zavolám uklízecí tým. A my jsme to neměli zapsaný ve firemním krédu, je to náš přirozený směr, ze kterého jsme nikdy nevystoupili.

Honza Bernard, Spoluzakladatel a Šéf IT

Musí být sranda, jsme tady sportovci, takže pohyb je jednotící téma a lidi musí být v pohodě. Když je někdo génius a někdo není, ale je schopný zastat spoustu dalších věcí, tak je to jedno, jednají spolu jako rovný s rovným. To je jedna z věcí, která tady fungovala a funguje.

Stanislav Radocha

Nechceš být člověk, který se chce zašívat. Chceš se posouvat a vymýšlet kreativní věci. A vztahy ve firmě pro tebe musí být důležitý.

Jana Svobodová

Člověk, který se nebere moc vážně, musí být schopný sebereflexe, musí být trochu kreativnější, co si pamatuju, tak lidi, co tady nevydrželi, chtěli raději svoji rutinu.

Tereza Antoňová

Jsou tady bystrý, přátelský lidi. Není tady žádný prudič. Já nemám ráda, když mi někdo stojí za zády a v NMS máme prostor pro samostatnost.

Renata Valentová

NMS Market Research

Patří nám třípatrový barák na Santošce. Pár minut od Anděla. Vyhovuje nám, že jsme všichni pohromadě a zároveň se občas můžeme zašít do své kanceláře. Venku máme dvorek pro letní grilovačky. 


        
          Martin Jirásek
        

        
          –
        

        
          PHP developer
Martin Jirásek
PHP developer

Sensemakeři

Dle našeho claimu "We make sense" jsme sensemakeři, dáváme věcem smysl. Přinášíme klientům užitek. Pomáháme jim chápat koncové zákazníky, ukazujeme, co se děje ve světě a jaká je situace na trhu. Tím jim pomáháme zlepšovat produkty, služby a celkovou zákaznickou zkušenost. Ale nejsme prostě dodavatelé služeb nebo know-how. Nejlépe pracujeme, když můžeme klientům pomáhat jako strategičtí partneři. Když je můžeme tlačit a posouvat k novým metodám a nástrojům, a tedy k inovativním službám a produktům. V NMS Market Research se zkrátka nebojíme vyhrnout rukávy a pomáhat klientům změnit business model od podlahy. Máme radost, když vidíme, že naše práce má pro klienta reálnou hodnotu. Neděláme výzkum tam, kde nám to smysl nedává, třeba pro lichváře, nebo firmy, které nám hodnotově nesedí. Chceme, aby NMS byla dobrá značka, a tak děláme pouze věci, na které můžeme být hrdí. 

People (and dogs) are the difference

Feed your brain

Pracovat v NMS znamená milovat činorodost a píli. Jednak musíme být neustále v obraze. Sledovat zprávy, znát reklamy, číst Forbes, vědět, co se děje ve světě, mít přehled o tom, co dělá konkurence našich klientů. Musíme rozumět našim klientům i jejich odvětvím. Může to být banka, pražské letiště, módní značka nebo fantastická digitální novinka na trhu. A k tématům se často vracíme. Musíme. Nebereme to jako povinnost, ale jako radost. Dozvídat se pořád nové věci, rozumět zákazníkům a jejich chování je krásná věc. Velmi často pro klienty testujeme novinky, než je pustí na trh, takže se jako první dostaneme k novým trendům.

A aby byli všichni kolegové v obraze a věděli, co se na které frontě zrovna dělá, zavedli jsme interní akademii NMS labs. Sdílíme tam poznatky z projektů, které se povedly, novinky z trhu a vychytávky, které klienty zaujaly. Kluci z IT mají své IT dopoledne, jednou za rok je hackathon. Na tom posledním nám naprogramovali mňam bar.

Jak se žije v NMS

Naše barevné muraly jsme si malovali svépomoci :-)
Naše barevné muraly jsme si malovali svépomoci :-)