SALES DIRECTOR 

BP LUMEN Sales Director – expanze do Evropy (retail, e-commerce)


Chcete stát u úspěchu českých kol v zahraničí? Kol, které od prvotního návrhu, po poslední šroubek, vznikají v Čechách a dávají tak nejen práci, ale i naplnění pocitem užitečnosti stovkám lidí? Kol, které se mohou honosit nálepkou „made in Czech Republic“ a vysílají tím do světa jasnou zprávu – nechceme jen levně nakoupit a draze prodat, je pro nás podstatné téma společenské odpovědnosti, využívání lokálních zdrojů a rozvoje regionu, ve kterém své produkty vyrábíme.

Obsazení role obchodního ředitele je součástí transformace z rodinné firmy, tvořené partou nadšenců spolupracujících na společném snu, do globálního hráče s profesionálním strategickým řízením.


„Stát se lídrem na trhu elektrokol.“

.... Cíl je smělý. K jeho naplnění hledáme Sales Directora, který bude umět tuto výzvu uchopit a cíl zhmotnit.
Jsme jedním ze třech největších prodejců elektrokol na českém trhu. Naše firma dosáhla v roce 2020 obratu 430 mil. Kč, 40 % přinesl export, 60 % prodeje v ČR. Právě export představuje pro obchodní rozvoj obrovský potenciál, jelikož stávající podíl je převážně reakcí na poptávky ze zahraničí.

... Proč právě elektrokola?
Elektrokola jsou fenoménem doby a již dnes je zcela jasné, že před sebou mají velmi perspektivní budoucnost. Prodeje každoročně stoupají o desítky procent, a to ve všech evropských zemích. V některých se už dokonce prodá více elektrokol než těch klasických. Elektrokolo je také ideálním řešení budoucnosti pro dopravu lidí ve městech a v dohledné době se stanou klíčovým prostředkem ke snižování emisí CO2 a k zelenější (nejen) Evropě.

Co role obchodního ředitele/obchodní ředitelky obnáší?

Vytvořit a implementovat exportní strategii pro evropské země.

Vybudovat distribuční síť ve vybraných zahraničních zemích (nábor obchodníků, partnerský prodej, e-commerce).

Vést, rozvíjet a rozšiřovat český a slovenský obchodní tým (5 -> 8 lidí).

Transformovat stávající obchodní procesy, sjednotit a systematizovat postupy (ve spolupráci s externí konzultační společností).

Sestavit obchodní plán na následující období 2022-2026 (provázanost s výrobou, náborem, propagací, vývojem a uváděním produktů na trhy).

Rozvíjet distribuční síť v ČR, udržovat strategická partnerství, navazovat nová.

Podílet se na tvorbě marketingové a produktové strategie (ve spolupráci s příslušnými interními odborníky).

Úzce spolupracovat s vedením společnosti, podílet se na strategickém plánování.

Prodáváme skrze následující kanály: partnerská distribuční síť, velkoobchod (díly a doplňky) a e-commerce. Plánujeme rozšíření o vlastní síť obchodů a servisů.

Jakou máme o řediteli/ředitelce obchodu představu?


  • Dobrý člověk, vynikající manažer – touha zdokonalovat se, učit se od ostatních, předávat své znalosti dál, zkrátka budovat firmu na principech pokory a podnikavosti.

  • V jeho/jejím životě má místo pouze smysluplná práce - souznění s naší vizí, hodnotami firmy.

  • Obchodník/obchodnice se zkušeností s našimi prodejními kanály a exportem do zahraničí.

  • Oplývá nadstandartní znalostí prodejního cyklu (požadavky na CRM, požadavky na aktivitu obchodníků, stanovení cílů, procesní řízení obchodních případů atd.).


        
          Lukáš Bárta
        

        
          –
        

        
          Vedoucí náčelník BP Lumen
Lukáš Bárta
Vedoucí náčelník BP Lumen


  • Výborná angličtina (úroveň C1 a vyšší), komunikativní němčina/další evropský jazyk výhodou (úroveň B2 a vyšší).

  • Hybatel změn, inovátor, průkopník – nebude se bát jít nevyšlapanou cestou a nezalekne se výzvy, která před ním stojí.

  • Nepostrádá samostatnost a rozhodnost, volnost mu/jí půjde k duhu – bude vzkvétat ve svobodném firemním prostředí.

  • Chce být součástí firmy, kde lidé táhnou za jeden provaz.

Co získáte, když se s námi rozhodnete spojit síly?

Výzvu
Jsme na začátku dobrodružné cesty, jejímž cílem je získání zajímavého podílu na evropském trhu s koly a zejména elektrokoly, který má před sebou minimálně dekádu významného růstu. Cesta to bude dlouhá a náročná, ale první výsledky se mohou dostavit celkem rychle. Velkou odměnou pak bude pohled zpět, až se za deset let společně ohlédnete.

Kulturu svobody a odpovědnosti 
Po usazení do role a převzetí obchodních aktivit, budete mít volné ruce v tom, jak obchod řídit. Budete sice postupovat dle strategických plánů firmy, ale budete se zároveň podílet na jejich tvorbě. Očekáváme také, že podobně volné ruce budou mít i Vaši podřízení.

Tradici
Budete pracovat pro firmu, která je zde 30 let a za tu dobu má již hluboké kořeny v místě i oboru svého působení, dlouholeté vztahy s dodavateli, zákazníky, bankami a dalšími partnery. Zároveň jsme velmi progresivní a to zejména díky trendy oboru, ve kterém působíme a také proto, že vedení firmy přebírá další generace s jasnou vizí a energií ji naplňovat.

Zajímavé projekty
Naší severkou je vytvářet co nejvíce přidané hodnoty co nejblíže Úpici a zároveň být co nejblíže koncovému zákazníkovi. Proto začneme vedle prodeje přes distribuční síť vytvářet také vlastní síť obchodů a servisů v kombinaci s e-commerce.

Dobré výsledky a ještě větší cíle.
Roční obrat firmy v minulém roce činil 430 mil. Kč. V roce 2022 chceme pokořit hranici 1 mld. Kč a do roku 2026 se stabilně pohybovat na úrovni 4-5 mld. Kč.

Nabízíme práci v přátelském podporujícím kolektivu a v neformální rodinné atmosféře.

Vedle férové finanční odměny vám bude k dispozici také služební auto k soukromým účelům a dále benefity jako je až 25 dní dovolené, stravenkový paušál a velice příjemné slevy na sortiment cyklo zboží, dílů a doplňků a také slevy na naše kola a elektrokola pro celou rodinu.

Chcete jít do toho s námi?