Daniel Hejl na Culture Rocks: Hodnoty jako hlavní driver firemní kultury

Daniel Hejl založil Productboard s Hubertem Palánem. Od začátku chtěli mít firmu, kde se lidem bude dobře pracovat. Šli na to intuitivně. Ptali se lidí, povídali si s nimi a přemýšleli o svých ideálech. A dnes, po šesti letech, je Productboard úspěšnou firmou, která stojí na pevných základech, a v práci s hodnotami je velkým vzorem a inspirací. Rozhovor Petra Skondrojanise s Danielem Hejlem na Culture Rocks vol. 6 se točil právě kolem firemních hodnot, jak je správně nastavit a jak si je udržet.

Tři tipy na posílení firemní kultury z Productboardu

Zaměřeno na hodnoty

Diskusi o tom, jaké hodnoty ve firmě držet, řešili už tehdy, když jich bylo pět. Z obecných úvah a ideálů došli ke konkrétním hodnotám, kolem kterých si poskládali příběhy, co daná věc pro ně přesně znamená, jakou má v sobě emoci, jak se vztahuje ke každému jednomu z nich a jak koresponduje s firmou. Co je však hlavní a klíčové? K hodnotám se firma stále vrací. Na společných celofiremních setkáních řeší, zda v této podobě stále platí, a jak se je daří aplikovat do každodenního chování. Nebojí se je měnit, anebo hledat nové možnosti jejich aplikace.

Kultura leadershipu

V Productboardu firmu vědomě staví na kvalitní manažerské hierarchii a lídrech, kteří rozvíjí členy svého týmu. Vedení tomu jde aktivně naproti a rozvoj leadershipu, jako jedné z klíčových kompetencí, dává prioritu. Daniel přišel s nápadem na “Leadership reading club”, který se chytil napříč celou firmou. Každý měsíc se určí téma například Jak dávat a přijímat zpětnou vazbu, doporučí materiály k přečtení a v rámci dvouhodinové schůzky zájemci společně nad tématem diskutují, řeší, co se dozvěděli, a jak to nejlépe aplikovat do firmy. 

Zpětná vazba, která nezapadne

Firemní kultura se přirozeně vyvíjí a pro majitele je důležité mít přehled, jak se mění atmosféra ve firmě. Pravidelně si od svých lidí berou zpětnou vazbu a uvědomují si, že ještě důležitější je se zpětnou vazbou pracovat. Veřejně se vyjadřují ke kritice, zodpovídají všechny dotazy, i ty negativní, diskutují s lidmi a hledají společně řešení. Moc dobře ví, že je potřeba, než přijde na řadu další kolo zpětné vazby, zapracovat, co lidem slíbili, aby neutrpěla důvěra. Ta se znovu buduje už od dost složitěji.

Daniel Hejl

Daniel působí přemýšlivě a skromně, přitom je spoluzakladatelem jednoho z nejúspěšnějších start-upů u nás. Productboard je platformou na strategický vývoj a řízení produktů. Cesta Productboardu začala na podiu prestižní soutěže TechCrunch Disrupt Startup Battlefield v San Franciscu v roce 2016 a pokračovala investicemi od zajímavých venture fondů jako jsou Kleiner Perkins, Index, Credo, Reflex a Rockaway. Dnes je Productboard stabilní grown-up s více než sto lidmi a více než tisícovkou zákazníků po celém světě. Centrálu má v San Franciscu a pobočku v Praze. A právě tady má Dan na starosti budování a rozvoj technologického týmu. Lidé na Danovi oceňují jeho energičnost a zároveň zaměření na spolupráci a růst lidí. 

Culture Rocks i po šesté nabídlo zážitek, na který se nezapomíná