Smartlook

Petr Janošík a Ondřej Machek založili Smartlook, aby umožnili nahrávat a analyzovat chování návštěvníků webových stránek a uživatelů mobilních aplikací nebo her. Jejich zákazníci tak mohou zjistit např. jestli je jejich e-shop uživatelsky přívětivý a návštěvníci se v procesu nákupu neztrácejí. Majitel e-shopu velice rychle uvidí, které místo je problematické a čím. Od roku 2016 si získal Smartlook stovky tisíc spokojených uživatelů po celém světě, kteří oceňují zejména jeho intuitivní rozhraní a rychlost. Dnes se soustředí zejména na expanzi a otevření pobočky v USA s cílem přilákat velké klienty z enterprise segmentu.

Nabídka příležitostí

Budujeme nový český unicorn

Světovou jedničku v behavioural analytics


        
          Martin Bolf
        

        
          –
        

        
          Product Manager
Martin Bolf
Product Manager

Vnímáme, že stát se jednorožcem (pozn. angl. unicorn -  firma, jejíž hodnota přesáhla miliardu dolarů) je dnes měřítkem úspěchu startupů. Pro nás není primární motivací valuace miliarda dolarů a peníze s tím související. Být jednorožcem vnímáme jako potvrzení toho, že produkt děláme dobře a přináší lidem reálnou hodnotu. Chceme být standardem a volbou číslo jedna pro majitele stránek a appek, produkťáky nebo UXáky na celém světě. Pomoct jim odhalit o svých uživatelích, co by jinak nezjistili.

Dělat online produkt jenom na české scéně nám od počátku přišlo jako zbytečná ztráta potenciálu. Z Brna působíme po celém světě, ale abychom dobyli americký trh, rozhodli jsem se otevřít pobočku přímo v San Franciscu. Chceme být blíž zákazníkům a centru světového dění. 


        
          Michal Knapčok
        

        
          –
        

        
          Junior DevOps Engineer
Michal Knapčok
Junior DevOps Engineer

Tvoříme produkt, který sami používáme

Možnost podílet se na jeho tvorbě je nejlepší motivací

Otevřenost, vstřícnost, ochota. Hodně fungujeme na osobní angažovanosti a všichni vnímáme Smartlook tak trochu jako náš vlastní produkt. Naší srdcovku. Snažíme se ho přirozeně zlepšovat a přinášet návrhy na nové funkce nebo různá vylepšení. Nečekáme s rukama v klíně na to, co vymyslí produktové oddělení. Sami Smartlook používáme pro analýzu chování našich zákazníků a díky tomu dostaneme spoustu nápadů, kam se posunout dál.

Líbí se mi, že jsme tu mohli odvést kus práce. Pracujeme na nástroji, který sami používáme. Každý z nás tak může přidat nové funkce.

Martin Bolf, Product Manager

Rosteme extrémně rychle, ale ne za každou cenu

Jsme v dynamickém růstu a výsledky jsou pro nás extrémně důležité. Naším cílem je každý rok zdvojnásobit tržby. Nikdy ale růst nebyl důležitější než pohoda a vztahy v týmu. Vždy jsme plány stavěli na reálných kapacitách a schopnostech. Ano, rádi si dáváme velké cíle, hecujeme se v nich a klidně se i vsadíme o panáka slivovice, jestli jich dovedeme dosáhnout. Nikdy jsme ale nikoho nenutili být tady přesčas, aby něco dodělal.

Donedávna jsme hodně jeli metodou pokus omyl, protože bylo potřeba dělat věci hlavně rychle. Když to nevyšlo, nedělali jsme z toho velkou vědu. Poučili se a jelo se dál. Dnes už jsme víc ve fázi, kdy dáváme věcem strukturu a stabilizujeme. Chceme být startup forever, ale nemyslíme si, že proces je špatné slovo. Uvědomujeme si, že potřebujeme stát na silných základech, abychom dovedli roztlačit sněhovou kouli nabalující na sebe nové zákazníky.

S investory v zádech se lépe dýchá

Máme za sebou několik investic, které nám potvrdily, že jdeme dobrým směrem a současně daly dostatek financí pro další rozvoj. Nemusíme tak optimalizovat každou korunu, ale můžeme dělat věci nejlépe, jak se aktuálně dá. Můžeme se pustit do globálních kampaní. Využívat nejmodernější marketingové nebo vývojářské nástroje, která nám zjednoduší práci. Když na webu narazíme na zajímavé řešení v nějaké case study, můžeme ho hned vyzkoušet. Není to otázka půlročního schvalování, ale jestli vidíme jasný přínos, obratem řešení zkoušíme, měříme a vyhodnocujeme. Hodně se tím učíme a často tak objevíme zkratku, která nás posune vpřed.

To, co tvoříme, pomáhá lidem odhalovat, co by jinak nezjistili.

Vladimír Bartl, Outbound Sales Lead

        
          Petr Němeček
        

        
          –
        

        
          Chief Product Officer
Petr Němeček
Chief Product Officer

Tři pilíře vývoje

Naše vlastní mobilní SDK

Knihovny sbírající data skrz trackovací kód vložený do klientských webů a appek

Tihle sběrači musí běžet neviditelně. Mít skvělý výkon a na libovolném zařízení na světě dělat to, co mají dělat. Bez chyby a jakéhokoliv vlivu na web nebo appku. Je to obrovská výzva přinášející spoustu otázek souvisejících s algoritmy a jejich náročností. 

Back-end

Zpracováváme víc jak 10 milionů requestů každou hodinu

Ty ukládáme do AWS pro další zpracování. Musíme domýšlet každý detail. Navrhovat hodně efektivní algoritmy využívající nejmodernější technologie, abychom tyto údaje nejenom uložili, ale i extrémně rychle zpracovali pro další využití.

Front-end

Uložená data je potřebné prezentovat rychle a ve správné formě

Vytváříme rozhraní analytického nástroje pro další analytiky. Neděláme nic jenom pro jednoho klienta. U každého požadavku řešíme, jestli existuje alespoň tisíc dalších klientů, kteří řešení využijí. Potřebujeme vědět, co chtějí vidět, a jak s daty pracují. 

Necítíš tu žádnou nadřazenost nebo, že by se někdo povyšoval. Manažerský, neosobní přístup se tady nevede a nikdy jsem ho tu nezažil.

David Kadlec, Frontend Team Lead

Řekli mi, co ode mě chtějí. Za první 2-3 týdny jsem se zorientoval a řekl, jak to udělat, jaké nástroje potřebuji a pustili jsme se do toho. Měl jsem volnou ruku nastavit si to, jak jsem uznal za vhodné.

Mário Raček, QA Engineer

Když se stane problém, tak ten, co je za něj zodpovědný, nedostane za uši. Jde se to opravit a jediné, co řešíme, je, aby si vzal ponaučení.

Drahomír Hájek, UI/UX designer

Hlavním tématem Smartlooku je Smartlook

Je pro nás příznačné, že i když se potkáme u piva nebo kafe, tak se většinou hodně bavíme o pracovních věcech. O produktu, vývoji, klientech, vizi nebo výsledcích. Každé téma probereme zprava i zleva a nebojíme se říct svůj názor, i když není v souladu s názorem ostatních. Věříme, že vzájemná otevřenost a ochota sdílet si navzájem znalosti nám pomáhá oproti konkurentům. Jsme všichni docela ambiciózní, láká nás vize růstu a všichni za tím jdeme.


        
          Ondřej Machek
        

        
          –
        

        
          CTO
Ondřej Machek
CTO

Smartlook je o osobní odpovědnosti 

Jsme hrdí na otevřenou komunikaci, kterou se nám podařilo udržet. Každý měsíc máme all hands, kde se prezentují výsledky a novinky jednotlivých oddělení. Všechny kanály na Slacku máme otevřené. Kdokoliv se může dívat na tržby, strategie a nic není tabu. Snažíme se sdílet co nejvíce informací, aby všichni věděli, kam jdeme a jak se nám daří. 

Věříme, že lidé s dostatkem správných informací a velkou autonomií se mohou svobodně realizovat a podají nejlepší výsledky

Jsme naučení pravidelně si vzájemně synchronizovat informace. Víme tak, co máme dělat a jaké jsou naše cíle. Nemáme žádný time tracking, reporting a ani další kontrolní mechanismy. Na nic si nehrajeme. Všichni máme volnost, jsme pány svého času. Fungujeme v hodně otevřené atmosféře. Jsme zvyklí nést odpovědnost za splnění toho, k čemu jsme se zavázali, bez toho, aby nás někdo kontroloval nebo nám závazky pravidelně připomínal. Víme, že je to jenom na každém z nás a přirozeně věci dotahujeme.


        
          Petr Janošík
        

        
          –
        

        
          CEO
Petr Janošík
CEO

        
          Kateřina Klepková
        

        
          –
        

        
          Head of HR & Recruitment
Kateřina Klepková
Head of HR & Recruitment

Neřešíme, kolik toho umíš teď, ale jaký máš potenciál

Globální produkt nabízí hodně příležitostí pro růst

Umíš to udělat? Ne. Jsi schopen se to rychle naučit? Ano. S tímto přístupem si náš člověk. 

Nikdo učený z nebe nespadnul. Ani my jsme na začátku Smartlooku neuměli to, co umíme dnes. Spojuje nás, že vždy, když bylo potřeba něco neznámé vyřešit, vyhrnuli jsme si společně rukávy a louskali danou technologii nebo problém, dokud jsme mu nepřišli na kloub. 

Když přijdeš, rychle tě naučíme základy našeho oboru. Nejdůležitější je, aby tě rozvoj a učení bavilo. Řešíme hodně specifickou problematiku a do hloubky se nejrychleji dostaneš samotnou prací v týmu se zkušenějšími kolegy. V naší DNA je hluboko zapsaná ochota pomáhat. Hlavně se ptej a vždy se najde někdo, kdo ti pomůže a poradí.

Marek Neubauer

"Smartlook je první firma, ve které jsem, kde se hodnoty opravdu žijí."

#drive

#openess

#team-spirit

#responsibility

Jsme pořád takoví hraví. Často se stane, že tady kutíme něco po práci ve volném čase. Máme tu RC modely, 3D tiskárny a další hračky.

Martin Bolf, Product Manager

        
          Jan Žaloudek
        

        
          –
        

        
          Backend Team Lead
Jan Žaloudek
Backend Team Lead

Nejsme remote only

Vyhovuje nám sejít se jednou za čas a pracovat u toho

Každý den se na huddlu vidíme online a díky pandemii jsme se všichni naučili efektivně pracovat remote. I tak si neumíme představit spolupracovat jenom vzdáleně a jednou za čas se rádi sejdeme osobně. Kanceláře jsou pro nás stále místo, kam nás baví chodit, protože se potkáme a pracujeme u toho. Někdo tam chodí na odpoledne, protože dopoledne dělá z domu. Jiní přijdou jenom na společná setkání svých týmů. Každý podle toho, jak mu to vyhovuje.

Někdy z legrace říkáme, že už nám v kancelářích chybí jenom pouťová deska Rytmuse a Dary Rolins. Kromě toho už máme vše včetně disko koule. Neustále u nás jede 3D tiskárna a Praha s Brnem soutěží, kdo vytiskne víc advanced věc. Máme RC modely, prostor pro opravu kol, plánujeme hudební zkušebnu a tím zdaleka nekončíme.

Když je třeba máknout, mákneme. Když je volněji, uděláme si párty

Ujíždíme si na žabákovi Pepe
Ujíždíme si na žabákovi Pepe

Velký relax prostor, který máme v Brně, (ne)pravidelně využíváme pro různé akce. Od společného koukání amerického fotbalu, přes filmový klub nebo oslavy narozenin až po hraní deskovek. Příležitostí potkat se je hodně. Kdyby náhodou ne, stačí na Slacku otevřít kanál #funbeer a příležitost se hned najde.

Ondra měl narozeniny a složili jsme se mu na hezké LEGO a udělali spešl krabici. Vytvořili jsme mu i 100 dolarovky s jeho podobiznou. A takhle tady žijeme.

Drahomír Hájek, UI/UX designer

Smartlook Brno

Sídlíme v moderních kancelářích v 19. patře s nádherným výhledem na centrum Brna. Máme dost místa, dost zasedaček a všude je to kousek.

Smartlook Praha

Komornější pobočku v hlavním městě čeká stěhování do nových prostorů v Karlíně. 

Zakladatelé Ondřej Machek a Petr Janošík
Zakladatelé Ondřej Machek a Petr Janošík
Výhled z brněnských kanceláří
Výhled z brněnských kanceláří

Momentálně nejsou otevřeny žádné pozice.