Mall Group - Business Intelligence Team

Mall Group - Business Intelligence Team

Pod křídly Mall Group vzniká největší online nákupní galerie v Evropě. Mall Group to jsou v tuto chvíli e-shopy MALL.cz, Vivantis.cz, CZC.cz a jejich pobočky v dalších šesti zemích. Představte si miliony uživatelů a dat, která se každý den hromadí na serverech. Tým Business Intelligence v Mall Group má za cíl vybudovat datovou firemní kulturu a být oponentem a partnerem byznys strategie. V tuto chvíli má přes dvacet lidí ponořených do analýzy dat a rozdělených do pěti týmů - Commercial, Logistics, Data Science, Data Architecture a Pricing. BI team Mall Group je výzvou pro všechny, kteří sdílí stejnou filozofii, že data budou do budoucna klíčovým faktorem úspěchu firem.

Nabídka příležitostí 3


        
          Andy Werner
        

        
          –
        

        
          Commercial Analytics Lead
Andy Werner
Commercial Analytics Lead

        
          Ilja Volf
        

        
          –
        

        
          Head of BI
Ilja Volf
Head of BI

DATA DNA - Centrální mozek

Naše vize je posunout celou firmu do datového věku a netýká se to jen některých oddělení. Chceme začít instalovat data do myšlení každého od recepce po management. Chceme, aby se firma podle dat řídila, určovala svoji strategii a byznys development. Věříme, že data jsou při správném rozhodování extrémně důležitá, ale zatím je firmy neumí správně využívat. „Data driven culture“ by měla být pro nás přirozená jako bankomaty nebo benzínové pumpy, které jsou na každém rohu.

Máme obrovský prostor ukázat, jak data používat k řízení byznysu. Mall Group má z pohledu množství generovaných dat unikátní postavení. Je jen málo firem na trhu, které pracují v takových objemech jako Mall Group. Pokud to s daty myslíš vážně a svrbí tě prsty, když se noříš do Google Analytics, datových skladů či Tableau, tak teď je ta pravá chvíle a správný prostor pro tebe.

Tvoříme si vlastní styl

Chceme udávat trend. Chceme hledat neotřelé cesty, testovat technologie, kombinovat různé nástroje od velkých korporátních systémů až po drobné hacky. Chceme mít vliv na směřování data analytiky a data science u nás. Díky Mall Group k tomu máme obrovskou příležitost a to díky volnosti, kterou hodně využíváme, ale také díky možnostem, které máme k dispozici. Není problém k nám pořídit cokoliv, co dává smysl a pomůže rozvíjet data myšlení. Především u nás máme lidi, kteří neustále hledají lepší a inovativnější modely a nebojí se konfrontace s realitou a prosazovat odvahu. 

Proměnlivost

Mall Group není malá firma. Na první pohled by se mohlo zdát, že už je to korporát zadrátovaný procesy. Ale tak to není. Máme velkou volnost a můžeme fungovat po svém. Můžeme si vybrat vlastní cestu a nastavit biorytmus, který nám vyhovuje. Když přijdeš v jedenáct, nikdo ti to nebude vyčítat, pokud to nezpomalí práci tvému týmu anebo neohrozí projekt. Celý Data Science tým chodí občas pracovat do kavárny, protože je kavárny baví, a protože změna prostředí vždycky prospívá nápadům. Pak se jim lépe a kreativněji vymýšlí, jak hacknout naši hromadu dat, kterou tu máme.

Lidi v týmu jsou všichni tak seniorní, že si najdou novej job za dvě hodiny. Je to nejlepší tým, jaký jsem v kariéře měl, a doufám, že jim to tu bude i do budoucna dávat smysl.

Ilja Volf, Head of Bussiness Intelligence & Analytics

        
          Zdenek Čejka
        

        
          –
        

        
          Data Integration Lead
Zdenek Čejka
Data Integration Lead

        
          Viktor Šohájek
        

        
          –
        

        
          Data Science Lead
Viktor Šohájek
Data Science Lead

        
          David Vacl
        

        
          –
        

        
          Head of Pricing
David Vacl
Head of Pricing

E*mer, (3 - e)*rez!

Chceš k nám? Tohle u tebe budeme hledat:

Příležitost

Vidíš taky tu obrovskou příležitost? Hledáme k sobě lidi, kteří jsou z těch možností nadšení stejně jako my.

HACKERS MIND

Nehledáš výmluvy, ale způsoby. Chceš se tomu zkrátka dostat na kloub.

CÍLEVĚDOMOST

Potřebujeme parťáky, kteří to nezabalí ve čtyři, když máme projekt před dokončením.

Elementární týmovost

Nebudeš si něco pytlíkovat v koutě, aby to pak někomu jinému vybouchlo před obličejem.

SQL

To je asi úplný základ, bez kterého se nehneš. Databáze jsou hřiště, na kterém rozehráváme každou hru.

Business tě baví

Nebojíš se pár dnů někoho stínovat, abys porozuměl, jak firma funguje. Rád jim pomůžeš, protože vidíš, že tvoje práce má dopad na jejich rozhodování.

Digital personality

Potřebujeme mindset, který chápe digitální a datovou současnost. Našeho dědu máme rádi, ale on už asi nedá to, že si jeho lednička objedná sama nákup.

Otevřená hlava

Občas věci prostě nejdou podle plánu. Občas se chybuje víc, než jsi čekal, a musí se to vyřešit. Je dobré s tím počítat a nezpanikařit a mít hlavu otevřenou, protože na řešení tady někde narazíš.

Důvěry-hodnost

Chceme si důvěřovat a to oboustranně. Bullshit nás nebaví, chceme se dostávat společně k jádru problémů a společně zvládat výzvy a tam je potřeba si vzájemně věřit.

Lákalo mě, že v Mall Group bude možnost si sáhnout na větší trh a větší množství dat. Dat je tady fakt hodně a říkal jsem si, že tady bude prostor dělat pořádné modelování.

Viktor Šohájek, Data Science Lead

Statistika není nuda

Potřebuješ základní statistickou gramotnost. Nemusíš vědět jaké testy na co použít, ale určitě musíš vědět rozdíl mezi průměrem a mediánem.Pozor! Neplatí pro Data Science tým, tam určitě musíš vědět co na co se používá.

Neděláme nesmysly

Firmy, které s daty začínají pracovat, často makají na zadáních, která se nakonec nevyužijí. U nás je tlak na efektivitu a poměr nesmyslů versus věcí, co dávají smysl, je nakloněn mnohem víc k té smysluplnosti. Můžeme ovlivňovat, na jakých projektech budeme dělat, a řídíme si sami zadání. Jsme malý tým, výsledky své práce vidíme rychle a dostáváme na ně rychle feedback.

Technologický komfort

Používáme ty nejmodernější technologie. Máme premium verzi GAček, DataBrix, licence Tableau pro každého uživatele a Keboolu na backendu. Nemusíme se technologicky omezovat a můžeme si díky tomu dovolit zkoumat data ze všech možných i nemožných stran. Navíc není problém pořídit si jakoukoliv další technologii, kterou bychom ke své práci potřebovali. Máme v Mall Group výraznou technologickou svobodu a díky tomu volné ruce. Máš business case, který dává smysl? Nemusíš se omezovat, protože na něj dostaneš, co potřebuješ.

Když přijde poptávka a víš, proč to budeš dělat, dává to smysl. Cílem je, abychom poskytovali oponenturu strategickým návrhům. To znamená, že my dáváme zpětnou vazbu, jestli nějaký návrh bude mít přidanou hodnotu anebo ne.

Viktor Šohájek, Data Science Lead

Akcionáři vědí, že se firma bez dat neobejde, a tak nás nebrzdí, ale podporují. Je tady ochota investovat do budoucnosti.

Andy Werner, Commercial Analytics Lead

MALL Group

Holešovice jsou nový Karlín. Teráska, kde grilujeme a spousta míst, kam jít po práci na pivo.

Princip učení

Žádný učenec z nebe nespadl. Pracujeme s technologiemi a v oboru, kde i ti, co platí v oboru za ty největší kouzelníky a přednáší na konferencích, se učí bez přestání. Neustálý vývoj, další a lepší verze analytických nástrojů, nové přístupy a postupy analýzy dat, nám nedávají chvíli klidu. Učení je zásadním principem, jak rozvíjet sebe a svůj tým. 

Je nám jasné, že datové experty, analytiky, programátory, říznuté UX zkušenostmi, nenajdeme v Mallu na skladu. Jsme připraveni učit všechny, kteří se chtějí datům věnovat a mají chuť s námi udělat z Mall Group firmu řízenou daty. Každý někde začal, a pokud jsou data cestou, ve které chcete pokračovat, jste na té nejsprávnější adrese.