CRANEBALLS

Ostravské herní studio vzniklo v roce 2009 jako nápad tří kamarádů, které už nebavilo pracovat v reklamní agentuře. Co je naopak bavilo, byly hry, a tak je zkusili sami vyrábět. Dnes ze tří kamarádů zůstal Honza Čefelin a s ním spolupracující tým 15 až 20 kreativců, programátorů, grafiků, testrů a game designerů. Craneballs mají v portfoliu úspěšnou sérii Overkill, kterou si stáhlo globálně několik milionů hráčů, vedle toho PC sandboxovou survival hru Planet Nomads, která byla odstartovaná úspěšnou kickstarter kampaní. Craneballs mají jednoduchou vizi - dělat hry s koulema, tedy takové, které jsou postavené na vlastním konceptu, neokopírované, detailně propracované, jedinečné, kompletně vyrobené v Ostravě. A hlavně... musí být zábavné.

Nabídka příležitostí

CRANEBALLS
CRANEBALLS
CRANEBALLS
CRANEBALLS

Games with balls

Craneballs založili kreativci. Od začátku bylo tedy jasné, že naše zaměření bude na kreativu od konceptu až po zpracování. Nikdy jsme nekopírovali žádné koncepty ani ty osvědčené. Vždy jsme prošlápávali vlastní cestu. Ta byla někdy plná petard a ohňostrojů. Stejně tak to bylo při úspěchu série Overkill, která nás dostala na první příčky v US App Storu a světovou mapu vývojářských studií a umožnila nám rozšířit naše kapacity. Jindy jsme šli cestou klikatou a plnou překážek a někdy i zklamání. Občas jsme sešli z cesty, ale vždycky se na ní vrátili - děláme hry s koulema. Hry, které nás baví, které jsou originální, odvážné, perfektně designově zpracované a my na ně můžeme být hrdí. Chceme, aby náš podpis měl váhu. Navštiv náš profil na App Store! 

CRANEBALLS
CRANEBALLS
CRANEBALLS
CRANEBALLS

Svoboda

Děláme si věci po svém. Děláme věci, které nás baví a nikdo nám nediktuje, jak máme tvořit kód, a jak sekat grafiku. Každý, kdo nechce na něčem dělat, tak se může ozvat a může dělat na něčem jiném, co mu bude dávat větší smysl, co bude umět a co ho bude bavit. Chodíme do kanclu za kámošema. U nás není nikdo, kdo by tady byl kvůli hypotéce a benefitům. Lidi sem chodí, protože je baví hry, protože jsou rádi s lidmi, kteří v Craneballs jsou a protože můžou říct, co si myslí. Říct si, co potřebují, a když chtějí přesunout židli z bodu A do bodu B, nepotřebují dva vyplněné formuláře a svolení manažera. Stačí nám Slack a ikonky tleskajících ručiček a palců nahoře. Té svobody si tady všichni vážíme.


        
          Petr Růžička
        

        
          –
        

        
          Lead Game Designer
Petr Růžička
Lead Game Designer
CRANEBALLS
CRANEBALLS
CRANEBALLS
CRANEBALLS

        
          Honza "Čefo" Čefelin
        

        
          –
        

        
          CEO & Founder
Honza "Čefo" Čefelin
CEO & Founder

        
          Jakub "James" Říman
        

        
          –
        

        
          Head Game Producer
Jakub "James" Říman
Head Game Producer

Stravenky nemáme

Stravenky prostě nemáme. Místo stravenek máme kvalitní tým, volnost, flexibilitu. Ovoce v kanclu, společné obědy, hračky všude kolem a zdravý (no někdy méně zdravý) chaos v procesech, který teď dáváme do pořádku. Ale asi to nikdy nebude striktně o procesech, na to jsme nikdy nebyli. Paříme spolu, hrajeme spolu, kdo má fyzičku jede kruhový trénink v naší posilovně. Dohadujeme se spolu a výsledek naší práce vždycky stojí za to. Prachy máme na úrovni. Co víc si přát? Craneballs přitáhlo za těch 9 let zajímavou komunitu individualit, se kterými stojí za to spolupracovat, pokud chcete dělat vývoj her. A věříme, že se naše komunita bude rozrůstat.

Jo a můžeš si sem vzít psa, máme jich tu hromadu (někdy doslova).

Jsme velmi otevřená firma, která pracuje na tom, aby tady byly individuality, které se umí postavit za svůj názor.

Matěj Rejnoch, CFO

Tvůj otisk v každé hře

Jsme malý tým. Nic a nikdo se tu neschová a díky tomu každý vidíme, na čem kdo maká. Když chceme, můžeme se víc zapojit a přiložit ruku k dílu. Máš nápad, jak vylepšit gameplay, nebo udělat lepší menu, stačí říct, a když přesvědčíš ostatní v týmu, tvůj nápad se použije. Tvoříme společně a to nás baví. Každý z nás může ovlivnit jakoukoliv hru, stačí se zajímat o ostatní, číst Slack a nepospávat na poradě. 

CRANEBALLS
CRANEBALLS
CRANEBALLS
CRANEBALLS
CRANEBALLS
CRANEBALLS

        
          Lukáš "Tigerish" Krisl
        

        
          –
        

        
          Lead Game Programmer
Lukáš "Tigerish" Krisl
Lead Game Programmer

Stavíme od základů

Dlouho jsme si jen hráli. Dělali jsme to, protože nás to bavilo a protože nikdo z nás nechtěl dělat v korporátu, ale teď nám pár odchodů ukázalo, že máme velké rezervy ve způsobu programování, spolupráce na projektech a třeba i při ladění vize na jednotlivých hrách. Mají naše hry koule nebo ne? Naplňujeme svoji vizi? Na to se teď hodně zaměřujeme, abychom si v pár věcech udělali jasno. Vytvořili jsme nové role, dali strukturu těm stávajícím. Do Planet Nomads jsme investovali přes 20 milionů a nepovedlo se to, jak jsme si plánovali, ale hodně jsme se na té hře naučili. Všichni v týmu si ty tři roky hodně odmakali. Učíme se být firmou, která umí predikovat svůj vývoj. Makáme na tom, abychom udělali z Craneballs plnohodnotnou firmu, která se rozvíjí a co je nejdůležitější, lidi, kteří v ní spolupracují, můžou růst s ní. 

CRANEBALLS
CRANEBALLS
CRANEBALLS
CRANEBALLS
CRANEBALLS
CRANEBALLS
CRANEBALLS
CRANEBALLS

Craneballs

Najdeš nás v Ostravě-Porubě kde obýváme 800 metrů, přetvořených na herní dílnu. Díky prostoru máme v kanclech pohodlí a nemusíme se mačkat jeden na druhého. V odpočinkové zóně máme samozřejmě ping pong, fotbálek, jídelnu, posilovnu, VR zónu, arkadový automat, počítač, který ukazuje kurs Bitcoinu, protože kryptoměny jsou prostě sexy. 

Občas nemáme jasnou vizi, občas jsme technologicky rozladění, občas pracujeme neefektivně. To všechno se dá spravit a na tom teď makáme. Děláme technologickou revizi. Chceme, aby se kluci mohli zastupovat na projektech, protože každý je silný v nečem jiným a nemá smysl, aby dělal na nečem, co někdo jinej udělá líp.

Lukáš Krisl, Lead Game Programmer

Tady nejsou kreténi Jsou tady dobří a zkušení lidi, to je to hlavní, protože fotbálek a pingpongovej stůl mají dneska všude, ale musíš si sednout s těma lidma. Je to tady menší, o dost kreativnější a když máš názor, tak tě ostatní vyslechnou.

Martin Šustek, Game Developer

Nepotřebujeme, abys byl srdcem hráč. Mě hrát hry nebaví, ale baví mě je vyrábět. Z toho důvodu, že si tam formuješ ten svět. Je to o kreativitě a nápadech a tady je někdo, kdo to trošku posoudí z pohledu, jestli ten nápad má šanci se chytnout. A nemyslím si, že ten, kdo hry dělá, nutně musí být hráč.

Martin Dorazil, Game Developer
CRANEBALLS
CRANEBALLS
CRANEBALLS
CRANEBALLS
CRANEBALLS
CRANEBALLS

Check us on Instagram

CRANEBALLS
CRANEBALLS
CRANEBALLS
CRANEBALLS
CRANEBALLS
CRANEBALLS

Radi tě poznáme, tak přijď někdy na pivo.

CRANEBALLS
CRANEBALLS

Momentálně nejsou otevřeny žádné pozice.