Na internetu najdete mnoho skvělých firemních prezentací. Mnoho firem se prezentuje moderně, krásně a barevně, ale bohužel většinou málo opravdově.

Většinou se firmy představí buď málo a nebo naopak moc přitažlivě, ale málokdy tak akorát, jaké opravdu jsou.

My společnostem vytvoříme výlohu, která bude tak akorát. Nebude ani moc, ani málo, ale bude vždy čistě umytá a s roztaženými žaluziemi, aby bylo do firmy vidět.

Vytváříme průvodce mezi firemními kulturami, abychom pomohli společnostem přitáhnout budoucí kolegy se stejným naladěním. Uchazečům přinášíme možnost seznámit se s danou firemní kulturou. Poznat lidi uvnitř společnosti a prostředí ještě před tím, než ji kontaktují.

Naším snem je inspirovat lidi k jinému přístupu při hledání práce. Ne přes inzeráty, ale přes firmy a jejich firemní kultury. Vedle toho chceme firmám umožnit nový způsob komunikace s uchazeči.

Company Culture Market je přirozenou evolucí.

“Idea vytvořit Company Culture Market vznikla, když jsem podruhé vstoupil do recruitmentu a rozhodl se, že nechci obchodovat s lidmi, ale chci přitáhnout kandidáty k něčemu opravdovému, k firmě samotné. Začínal jsem každý projekt kulturním auditem a hledáním firemní rezonance. Tu jsem pak odprezentoval v pracovním inzerátu a zjistil jsem, že mi přicházejí mnohem motivovanější uchazeči, kteří opravdu chtějí do té konkrétní firmy a dělat tu konkrétní práci. Začalo mne zajímat, jestli bych nedokázal na internetu odprezentovat firmu tak, jak jsem ji popisoval lidem při pohovorech.

Myslím, že COCUMA vytváří rozdíl mezi technickým náborem, kdy firmy chtějí jen schopnosti a kompetence, a mezi vědomým náborem, kdy se firma snaží rozvíjet svou kulturu prostřednictvím lidí, které přijímá. COCUMA je pro ty firmy, které chtějí k uchazečům přistupovat jinak.

Každý personalista ví, že nejdražší nábor je špatný nábor. Je poměrně drahé, když nakonec vybraný kolega z firmy odejde, protože nenašel, co hledal a nebo co mu recruiteři slíbili. Celé náborové kolečko se roztáčí znovu, plus si můžete přepsat procento fluktuace.

COCUMA davá uchazečům do ruky průvodce po firmách. Nikde jinde na internetu, často ani na firemních stránkách, se o firmě nedozvíte více než u nás. Firemní profily na COCUMA nebudou navštěvovat jen lidé, co hledají práci, ale hlavně lidé, kteří v daném okamžiku práci nehledají, ale nad svou kariérou přemýšlí a svou budoucí cestu si chtějí vybrat ještě dřive, než se rozhodnou vykročit. Budeme usilovat o to, aby věta “Podívejte se na náš profil na Company Culture Marketu” byla v budoucnu standardem.”

Petr Skondrojanis, Content Designer

Hlas je vibrace, obraz je světlo.

K video rozhovorům s lidmi z firem přistupujeme velmi detailně a precizně. Vytváříme scénář a vybíráme paletu lidí, kteří svými krátkými názory na firmu ukazují, jaká je její kultura. Hlas je vibrace, obraz je světlo. Zprostředkováváme uchazečům firemní vibraci tak, aby se mohli rozhodnout, jestli ladí podobně.  Jinak definuje firemní kulturu CEO, jinak personální ředitel a jinak řadový zaměstnanec ve skladu. My si popovídáme se všemi a jejich názory vám zprostředkujeme. Proč to nenecháváme jen na firmě? Jednoduše proto, že chceme objektivitu a nadhled. Každý profil je jako plátno, na který kreslíme barevný a plastický obraz firemní kultury.

Ke každé firmě přistupujeme s respektem a s důrazem na autentičnost. Firemní profily jsou do detailu propracované tak, aby si je uchazeči rádi prohlíželi. Jen tak se začnou o firmy více zajímat.

To, co nás odlišuje od všech reklamních agentur a pracovních portálů, které nabízejí tvorbu kariérních stránek, je spolutvorba s firmou, péče o obsah, kreativita a excelentní zpracování.  Naším cílem je, aby si lidé, kteří přijdou na portál COCUMA, prohlíželi jednotlivé firemní profily se stejným zájmem, jako si prohlíží fashion katalogy módních značek. Chceme prezentovat firmy, ne jejich loga. Pracovní pozice jsou až za firemním profilem. To je logika, kterou bychom chtěli lidi učit.

Vytváříme nové followery!

Mnoho lidí vůbec netuší, jak skvělé firmy jsou kolem nás! Často se lidí ptáme, v jaké firmě by chtěli pracovat, kdyby měli prostě neomezenou možnost vybrat si firmu i pozici. Jen dva z deseti uvedou konkrétní firmu a svou ideální osobní vizi umí sdělit. Ostatní odpovídají na slepé inzeráty a stačí jim nějaké atributy, které jejich zaměstnavatel má mít. Velká, malá, zahraniční, česká, uvolněná, dynamická, auto a cestování do zahraničí atd. To je pro nás málo. My chceme lidem ukázat, jak skvělé firmy jsou kolem nich, a věříme, že tím vytváříme úplně nové fanoušky, kteří budou chtít u daných firem získat práci. Ukážeme vás lidem, kteří o vás doposud neměli ani ponětí!

Měníme způsob hledání práce!

Doposud většina lidí přistupuje k práci jako k něčemu nutnému, co potřebují, aby vydělali peníze, zaplatili složenky a užili si “život”. Ale i práce je součást života! A to docela podstatná. Nechceme lidem vnucovat názor, že mají jít dělat něco, co budou milovat, ale ukázat jim, že i práci účetní lze dělat s láskou a péčí, pokud je to ve firmě, kde nás to baví.

Věříme, že všichni můžeme k hledání budoucích profesních cest přistupovat odpovědněji a systematicky hledat “tu svou” firmu, ve které nám bude dobře.

Nečekejte na ten jeden okamžik, kdy se rozhodnete, že změníte práci a budete očekávat, že zrovna v tu chvíli bude někde viset ten správný inzerát.

Neposílejte životopisy na všechny strany. Nepropadejte panice, protože pak se vám stane, že nastoupíte do firmy, kam se nehodíte.

Začněte se rozhlížet a oslovte firmy, které vás zajímají a které se vám líbí. Zaregistrujte se na COCUMA a neunikne vám žádný nový firemní profil. Kdo ví? Třeba si najdete “tu svou“ firmu a práce pro vás už nebude nutností, ale přirozenou součástí dne.

Život je příliš krátký na to, abychom jej trávili někde, kam se nehodíme! Užijte si firmy a jejich kultury. Váš COCUMA tým

Jediné tržiště firemních kultur v Evropě!

Kdo za portálem COCUMA stojí?

Mirka Lukáčová

Pavel Šebera

Petr Skondrojanis

Petr Vágner

hello@cocuma.cz / 777 774 550

Company Culture Market s.r.o.
Drtinova 557/10
15000 Praha, Smíchov
IČ 04252799